دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه از « پیشرفت های » گرجستان تقدیر و اعلام کرد این کشور که نامزد پیوستن به ناتوست می تواند « نمونه ای » برای اروپای شرقی باشد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،  "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) روز چهارشنبه از « پیشرفت های » گرجستان تقدیر و اعلام کرد این کشور که نامزد پیوستن به ناتوست می تواند « نمونه ای » برای اروپای شرقی باشد.

راسموسن در آغاز نشست ناتو-گرجستان در بروکسل گفت : «‌ گرجستان می تواند به نمونه ای در منطقه تبدیل شود. کشوری که با خود امنیت و ثبات را آورد، اصلاحات واقعی را دنبال کرد و از آن سود واقعی به دست آورد. این کشور برای دستیابی به انتخاب مطلق خود برای پیوستن به اروپا و ناتو در مسیر درستی قرار گرفته است. »

وی تأیید کرد ناتو در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان « پایبند » باقی می ماند.

راسموسن در حضور وزیر امور خارجه گرجستان گفت در سال های اخیر « گرجستان ثابت کرده است می تواند صادرکننده ثبات باشد. در مأموریت ناتو در افغانستان، شما در بین اصلی ترین نیروهای غیرناتو هستید که مشارکت دارید. »

وی همچنین افغانستان را مهم دانست .

راسموسن در سخنرانی در مقر ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک گفت با توجه به بحران اوکراین که پیش آمده است، ناتو نشان داده است واقعا کانون امنیت جهانی است. ناتو کشورهای جهان را قادر می سازد درباره مسائل بسیار مهم و مبرم جهان مشورت کنند. ما با شرکای خود در ایساف اوضاع افغانستان را ارزیابی کردیم و به انتخابات تاریخی در افغانستان امیدواریم که قرار است شنبه برگزار شود. در آن روز مردم افغانستان درباره آینده ای که می خواهند تصمیم می گیرند. از این رو پیام من به زنان و مردان در افغانستان روشن است. من از آنها می خواهم به پای صندوق‌های رای بروند و از حقوق دموکراتیک خود استفاده کنند زیرا فقط آنها هستند که حق دارند درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند. همانطور که انتظار می رفت، ما شاهد چندین مورد حمله در افغانستان بوده ایم. ما این حملات را به شدت محکوم می کنیم. اما من مقاومت ملت افغان را در برابر این ارعابها تحسین می کنم. ما آرزوی انتخاباتی موفق را برای مردم افغانستان داریم و امیدواریم نیروهای امنیتی افغان نیز در دفاع از ملت خود در روز انتخابات موفق باشند. در حالیکه ایساف هر جا لازم باشد کمک می کند، اما نیروهای افغان خودشان رهبری امور را در دست دارند. در جریان تدارکات برای انتخابات آنها نشان داده اند به وظایف خود متعهد هستند. باید در نظر داشت حیاتی است این انتخابات معتبر، فراگیر و جامع و شفاف باشد تا نتیجه آن برای ملت افغان قابل قبول باشد و به هر گونه تخلفی در انتخابات با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقدیر ، ناتو ، پیشرفت ، گرجستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار