موادغذایی که "پیری" را به تاخیر می اندازد

ژنتیک، عوامل بیماری‌زا، شیوه نامناسب زندگی از جمله تغذیه، عدم تحرک کافی، فشارهای روانی و استرس فاکتورهای مهم در روند پیری زودرس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ و به نقل از شبکه خبری گیاهان دارویی، پوست نخستین عضو بدن است که با آغاز پیری به دلیل کاهش چربی زیر آن چروک می خورد.

مردمک چشم‌ها کوچک می‌شود و تطابق چشم به هم می‌خورد. ضعف در سیستم شنوایی، کاهش حس بویایی، شل شدن عضله قلب و در نتیجه کاهش برون‌ده قلب، کاهش و ضعف در دستگاه تنفس، کاهش ترشحات بزاق و دستگاه گوارش و اسید معده و کاهش تحرک روده بزرگ که منتج به کاهش هضم و جذب غذا و جذب کلسیم می‌شود، هم‌چنین کاهش حافظه و تحلیل سلول‌های مغزی از فاکتورهای پیری است.

با تغذیه مناسب غنی از اسیدهای آمینه ضروری، روغن‌های امگا3، مواد معدنی و ویتامین‌ها(C،E و بتاکاروتن‌ها) می‌توان پیری زود رس را به تاخیر انداخت. ر‍ژیم غذایی سرشار از سبزی‌ها و میوه‌های تازه، ماهی‌، روغن زیتون، حبوبات، غلات، مغزها و دمنوش‌های گیاهی ضد پیری باعث جلوگیری از پیری زودرس مغز و دیگر اعضای بدن شده و باعث جوانی و "شفافیت پوست" می‌شود. 

زغال اخته، توت فرنگی، تمشک و چای سبز دارای آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و شروع پیری زودرس را به تاخیر می‌اندازند.

آجیل‌ها و دانه‌ها حاوی پروتئین، اسیدهای چرب و آمینه هستند و تاثیری شگفت‌آور بر حافظه و تقویت آن دارند و مصرف آن‌ها در بین وعده‌های غذایی باعث تقویت مغز و حافظه می‌شود.

کلم بروکلی، گل کلم و کلم فندقی، تخم مرغ، دانه سویا، بادام زمینی، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز سرشار از ماده مغذی با نام "کولین" است. روغن زیتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است. 

گندم(حاوی سلنیوم که موجب شادابی می‌شود)، آووکادو، شیر و لوبیای سویای تخمیر شده و عصاره هسته انگور نیز(برای مهار واکنش‌های التهابی مغز) از تحلیل "سلول‌های مغز" جلوگیری می‌کند.

عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است که مصرف مداوم آن گلبول‌های سفید خون را تقویت و باعث افزایش قدرت "سیستم ایمنی" می‌شود لذا مخلوط عسل و پودر دارچین انعطاف پذیری شاهرگ‌ها و سیاهرگ‌ها را افزایش می‌دهد و قدرتی تازه به بدن می‌بخشد. این مخلوط باعث کاهش کلسترول، سوءهاضمه، مشکل شنوایی، خستگی مفرط و در نهایت موجب افزایش طول عمر بدن می‌شود. روزانه یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، دو قاشق چای‌خوری عسل و سه قاشق چای‌خوری پودر دارچین مناسب است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیری ، دارچین ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار