یک منبع نزدیک به مذکرات صلح روز پنجشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است آزادی آخرین گروه از اسرای فلسطینی را لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز، این منبع اعلام کرد تزیپی لیونی، مذاکره کننده ارشد اسرائیل همتای فلسطینی خود را از مخالفت اسرائیل با عمل به وعده خود برای آزادی 26 اسیر فلسطینی به علت تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت در 15 توافقنامه و پیمان بین المللی مطلع کرده است.

لیونی، وزیر دادگستری و مسئول مذاکرات اسرائیل چهارشنبه شب در بیت المقدس با مارتین ایندیک فرستاده آمریکا و صائب عریقات مذاکره کننده فلسطین دیدار کرد.

وی به طرف فلسطینی اعلام کرد هیچ اقدام یک جانبه ای نمی تواند مذاکرات را به پیش ببرد و انصراف از تصمیم عضویت در پیمان های بین المللی و بازگشت به میز مذاکرات را خواستار شد.

بر اساس توافقی که ماه ژوئیه با نظارت آمریکا برای از سر گیری مذاکرات صلح حاصل شد، تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شد از هر نوع درخواستی برای عضویت در سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی خودداری کند و اسرائیل نیز وعده داد چهار گروه از فلسطینی های زندانی قبل از سال 1993 را آزاد کند.

سه گروه از زندانیان فلسطینی آزاد شده اند اما اسرائیل برای آزادی چهارمین گروه تمدید مذاکرات را بعد از 29 آوریل خواستار است.
فلسطینی ها این شرط را رد کردند و اسرائیل از آزادی این زندانیان در 29 مارس خودداری کرد و از تعلیق این تصمیم خبر داد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز سه شنبه تصمیم گرفت با درخواست عضویت در 15 سازمان و پیمان بین المللی به منظور پیشبرد به رسیمت شناختن کشور فلسطین به رجوع به سازمان ملل برگردد.مقامات ریم صهیونیستی تصمیم گرفتند تا آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی را لغو کنند.

این در حالی است که "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه اسرائیل پیش از این  مواردی را به عنوان جایگزینی برای حل بحران مذاکرات صلح پیشنهاد کرد که عبارتند از همکاری با بقیه کشورهای عربی و تبادل جمعیت با تشکیلات خودگردان فلسطین. لیبرمن از توافق احتمالی بین اسرائیل و آمریکا و تشکیلات خودگردان برای آزادی زندانیان فلسطینی انتقاد کرد و گفت با آزادی زندانیانی که از نظر امنیتی خطرناک هستند مخالفت خواهد کرد.

کاخ سفید نیز روز پنجشنبه اعلام کرد تاخیر در آزادی برنامه ریزی شده اسرای فلسطینی توسط اسرائیل چالش هایی را به وجود می آورد اما باب گفتگوهای صلح خاورمیانه همچنان باز است.
 جی کارنی سخنگوی کاخ سفید از تایید گزارش ها درباره لغو آزادی برنامه ریزی شده اسرای فلسطینی با هدف کمک به پیشبرد تلاش ها برای صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها خودداری کرد و افزود تاخیر در آزادی گروه جدید از اسرای فلسطینی چالش هایی به وجود می آورد.
وی در مصاحبه با خبرنگاران افزود باب گفتگو همچنان باز است.

انتهی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار