خانم‌ها بعد از زایمان بیشتر از ماه‌های آخر بارداری نیاز به کالری دارند و نباید با این فکر که بعد از زایمان به وزن اولیه خود برگردند با رژیم، سلامت خود و کودک را به خطر بیاندازند.

دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص غذا‌های مفید برای خانم‌ها بعد از زایمان گفت: بعد از زایمان خانم‌ها باید غذا‌های حاوی آهن فراوان مصرف کنند که سردسته آنها دل و چگر، انواع گوشتها خصوصاً گوشت‌های قرمز، استفاده از مغز‌ها و دانه‌های روغنی است زیرا این غذا‌ها کالری زیادی به شخص می رساند، احساس ضعف را برطرف می کند.

وی اظهار داشت: از دیگر موادی که در این دوران توصیه می شود موادی است که حاوی ویتامین c است مثل مرکبات، فلفل و میوه‌های تازه و همینطور موادی که حاوی روی بالا است که باز سردسته آنها گوشتها و حبوبات و میوه‌هایی مانند خرما است.

این متخصص تغذیه گفت: خانم‌ها در دوران شیردهی باید به اندازه کافی مایعات مصرف کنند و نکته قابل توجه این است که خانم‌ها در این دوران نیاز به کالری بالایی دارند حتی بیشتر از ماه‌های اخر بارداری و نباید با این فکر که بعد از زایمان به وزن اولیه خود برگردند با رژیم، سلامت خود و کودک را به خطر بیاندازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار