بعضی از افراد به دلیل مشکلات تنفسی از جمله "پولیپ بینی" با مجموعه‌ای از نگرانی‌ها سفرشان را با استرس و اضطراب شروع می کنند در حالی که با رعایت یک سری از نکات مهم تغذیه‌ای می توان سفر خوبی را در کنار افراد خانواده تجربه کرد.

 دکتر سامان خرمی نژاد متخصص گوش حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: با شروع فصل بهار در بسیاری از ما مشکلات تنفسی و آلرژی ناشی از پولیپ بینی شدت پیدا می کند که اگر فردی پولیپ بینی دارد هنگام سفر باید بعضی نکات را رعایت کند تا سفر سالمی را در کنار دیگر اعضای خانواده سپری کند.

وی افزود: کسانی که مشکل پولیپ بینی دارند باید از نظر تغذیه همان نکاتی را رعایت کنند که فردی که آلرژی دارد و ملزم به رعایت آن است.

وی اذعان داشت: از جمله شایع ترین مواد غذایی که می تواند باعث تشدید مشکلات تنفسی فردی که پولیپ بینی دارد شود، گوجه فرنگی، بادمجان، خربزه، انگور، کیوی، سوسیس و کالباس هستند.

وی اظهار داشت: عواملی از جمله آلودگی هوا، گرد و خاک ، دود ماشین و بودن در معرض هوای سرد می تواند علائم این بیماری را در این افراد تشدید  کند.

وی توصیه کرد: بعضی از افراد به گرده گل و گیاه حساسیت دارند که استشمام گل و گیاه در این افراد باعث می شود راه بینی شان بسته شود.

وی در ادامه گفت: کسانی که مشکل پولییپ دارند باید در سفر از ارتفاعات و  مکان های سرد دوری کنند  چون این افراد بیشتر مستعد سرماخوردگی هستند بنابراین باید بدنشان را گرم نگه دارند و ترجیحا ماسک بزنند.

 خرمی نژاد درباره رعایت اصول تغذیه در سفر در این دسته افراد گفت: کسانی که پولیپ بینی دارند در صورت اطمینان از مواد غذایی بین راهی و رستوران‌های مناسب و تایید شده می توانند بدون نگرانی مثل مردم عادی از سفر لذت برند فقط باید از خوردن خوراکی‌های مضر برای سلامت‌شان پرهیز کنند.

وی بیان کرد: در هنگام سفر افرادی که مشکل پولیپ بینی دارند در صورت لزوم داروهایشان را از جمله اسپری استریدی، سرم های شستشوی بینی و قرص های ضد آلرژی به همراه داشته باشند و چون زمینه آسم دارند اسپری آسم را در کنار سایر داروها حمل کنند.

خرمی نژاد گفت: عدم رعایت صحیح رژیم غذایی باعث می شود فرد نیاز به تنفس دهانی سخت پیدا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، آسم ، آلرژی ، ارتفاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.