علیرضا قزوه با آغاز نگارش یک داستان بلند تاریخی به جرگه رمان نویسان کشور پیوست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، علیرضا قزوه شاعر شناخته شده انقلاب اسلامی با با شروع نگارش داستانی بلند به جرگه رمان نویسان پیوست.

وی در گفتگو با مهر با تایید این خبر گفت: مدتی است که نوشتن رمانی را شروع کرده‌ام که داستان آن از زمان کودتای 28 مرداد سال 1332 شروع می‌شود و به بعد از آن ادامه پیدا می‌کند.

قزوه توضیحات بیشتر در مورد این رمان را به زمان پایان تالیف آن و انتشارش موکول کرد.

یادآوری می‌شود علیرضا قزوه شاعر معاصر ایرانی جدای از عرصه شعر که دغدغه اصلی وی در حوزه فعالیت‌های ادبی به شمار می‌رود در سال‌های دهه شصت و هفتاد در حوزه فعالیت‌های مطبوعاتی و نیز نگارش داستان‌های کوتاه نیز فعال بوده است.

قزوه در سال ۱۳۴۲ در گرمسار به دنیا آمده تحصیلات مقدماتی را در گرمسار گذراند و رساله فوق لیسانس وی در زمینه ادبیات و شعر معاصر تاجیکستان است. وی در ۱۳۷۷ به‌عنوان رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان انتخاب شد و پس از آن نیز به عنوان رییس مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به فعالیت پرداخت.

دبیری نخستین جشنواره شعر فجر، مسئولیت در دفتر شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری کنگره شعر دفاع مقدس و مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز از دیگر مسئولیت‌های قزوه در سال‌های اخیر بوده است.


برچسب ها: قزوه ، رمان ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.