سید محمود علوی نیا گفت: کار در زمینه مسائل "فرهنگی" باید از یک شعار به شعور تبدیل شود.

سید محمود علوی‌نیا شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: اقدامات فرهنگی به نگاه ما به "حوزه فرهنگ" بستگی دارد، کتاب های بسیاری به چاپ نرسیده است مشکل عمده اهالی قلم، نیاز مالی است و کمک‌های مالی به این قشر اختصاص داده شود.  
 
وی افزود: راهگشایی بیشتری برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی حداقل در سطح آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها انجام شود، بسیاری از جوانان ما به صورت طنز از کنار مسائل فرهنگی رد می‌شوند زیرا به مسائل فرهنگی به عنوان یک شعار فکر می‌کنند.  
 
این شاعر ادامه داد: کار در زمینه مسائل فرهنگی باید از یک شعار به شعور تبدیل شود و آگاهی‌های لازم در زمینه مسائل فرهنگی داده شود فرهنگسازی برای قشر آسیب پذیر صورت گیرد و از رفتن به زندان بر اثر ارتکاب جرایم آگاهی لازم داده شود.  
 
علوی‌‌نیا اظهار داشت: در زمینه چاپ و نشر کتاب سهولت بیشتری صورت بگیرد و ممنوعیت‌هایی که خطری برای جایی ندارد از بین برود، زبان انتقاد با اعتراض را تشخیص دهند و نقد پذیر باشیم.  
 
این شاعر تصریح کرد: انتقاد سازنده را بپذیریم و گوینده انتقاد غیر سازنده را متقاعد کنیم در زمینه چاپ و نشر کتاب با ظرفیت‌سازی اهل قلم را دلگرم کنند.

 اهالی قلم، در صورت پشتیبانی، تامین و دلگرم شدن به دنبال رواج بیشتر کارها خواهند بود.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: زمینه ، فرهنگ ، شعار ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار