ارتقاء سطح "فرهنگ مردم" به مراتب مهمتر از حل مشکلات اقتصادی است.

زهره حمیدی بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا فرهنگ از اقتصاد مهمتر است در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگارانگفت:" فرهنگ" خیلی مهمتر از اقتصاد است به این معنا که اگر مملکتی "فرهنگ" بالایی داشته باشد حتی اگر هم با مشکل اقتصادی رو به رو باشد با  آن کنار می‌آید.  
 
وی ادامه داد: اگربیشتر روی  فرهنگ سازی متمرکز شویم با آگاهی دوران سخت شرایط اقتصادی را سپری می‌کنیم.  
 
حمیدی تصریح کرد: با شرایط سخت اقتصادی می‌شود کنار آمد ولی با مشکل فرهنگی ما دچار چالش‌های بسیاری می‌شویم. 

این بازیگر پیشکسوت کشورمان با اشاره به راهکارهای مسئولان برای ورود مردم به عرصه فرهنگ، عنوان کرد: مسئولان خیلی راه در پیش رو دارند و می‌توانند با گذاشتن کلاس‌هایی در سطح شهر بیشتر مردم را در عرصه فرهنگی مشغول به فعالیت کنند.  
 
حمیدی با اشاره به وظیفه هنرمندان و رسانه ملی در راستای ارتقای سطح فرهنگ مردم گفت: هنرمندان سینما و تلویزیون در رسانه ملی به خوبی می‌توانند با حضور در سریال‌هایی چون " پایتخت" سطح فرهنگ مردم را ارتقا دهند.
 
وی افزود: متاسفانه بیشتر اقشار مردم به جای کتاب خواندن به تماشای برنامه‌ای می‌پردازند و اینجا رسانه‌ ملی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

 حمیدی اظهار داشت: مردم ما از هنرمندان در سینما و تلویزیون الگو برداری می‌کنند و اینجا وظیفه همه ماست که در آثاری که ایفای نقش می‌کنیم، نهایت تلاش خود را در زمینه‌ی ارتقای سطح فرهنگ مردم انجام دهیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار