"صالح المطلک" معاون نخست وزیر عراق با نادرست توصیف کردن عملیات ارتش عراق در استان الانبار گفت مشکل استان الانبار را نمی توان از طریق نظامی حل کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ، "صالح المطلک" معاون نخست وزیر عراق با نادرست توصیف کردن عملیات ارتش عراق در استان الانبار گفت مشکل استان الانبار را نمی توان از طریق نظامی حل کرد. 

المطلک در گفتگو با این شبکه گفت: عملیات در استان الانبار به شکلی نادرست آغاز شد. نباید برای حل مشکل در استان الانبار از راه حل نظامی استفاده می‌شد. راه حل نظامی هیچ گاه نخواهد توانست مشکل الانبار را حل کند. باید به سمت راه حل های سیاسی پیش رفت. همانطور که قبلا گفته ام  این بحران زخمی خطرناک در جامعه عراق ایجاد خواهد کرد.

المطلک افزود: در استان الانبار کسی از القاعده و تروریسم حمایت نمی کند زیرا می داند ساختار حکومتی که القاعده به دنبال تاسیس آن است برای چنین جامعه ای مناسب نیست.
 
همه در این استان با چنین سازمان هایی مخالف هستند ولی فقدان خردمندی در تعامل با آنان موجب شد برخی از ساکنان الانبار چشم خود را به روی فعالیت های القاعده ببندند نه این که به آن ملحق شوند.

المطلک همچنین اظهارات اخیر مقتدی صدر را شجاعانه توصیف کرد و خواستار دور نگه داشتن سنی‌ها و شیعیان از فتنه شد.  وی گفت: من اظهارات مقتدی صدر را شجاعانه و منصفانه می‌دانم. این اظهارات را صرفا کسی می تواند بگوید که به آینده کشور بیش از نتایج انتخابات اهمیت می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار