معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه9 ازبازدید بیش از140 هزارنفراز جشنواره اقوام ایرانی خبر داد.

هاشم فخاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ازبازدید بیش از140 هزارنفراز جشنواره اقوام ایرانی خبر داد.
وی ادامه داد:بیش از 500نفر از مسافران نوروزی از مراکز تفریحی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی تهران بازدید کردند و با توجه به ابلاغیه‌ها و ستاد گردشگری شهرداری تهران و در راستای تحقق شعار مدیریت شهری مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی در سه سطح استقبال از نوروز، مهمان طهران و جشنواره اقوام ایرانی برگزار شد.

وی ادامه داد: در جشنواره مهمان طهران به برپایی غرفه‌های اطلاع‌رسانی و تورهای گردشگری برای شهروندان تهرانی راهنمای نقشه تهران، ارائه تخفیف بلیت‌های معراجی‌ها و چه و برنامه‌های حمایتی اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیدگان و ارائه 20چادر به مسافران نوروزی اقدام شد.

معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه9ادامه داد: ویژه برنامه‌های استقبال از نوروز به برنامه‌ها و جشن‌های فرهنگی مختلف از درختکاری تا مسابقات ورزشی و فرهنگی و آیین نوروزی در سه سطح محلات، نواحی ده‌گانه و منطقه توجه داشته و این اداره در حدود 200برنامه مختلف را در حدود یکماهه مربوط به 15اسفند تا 15فروردین، اجرا کرد.

فخاری در خصوص محور سوم برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه9 تحت عنوان"جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی" تصریح کرد: محور سوم این برنامه‌ها و در واقع اوج برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه9 تحت عنوان"جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی" با رویکرد اسلامی-ایرانی در ضلع شمال شرق میدان آزادی و با حضور اقوام و استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره یک سال جوانی ویژه شهریاران جوان منطقه و جوانان نمونه منطقه، غبارروبی مزار شهدا و بازدید نوروزی از خانواده‌های آنان توسط شهرداران نواحی معاونین و شهردار منطقه،‌ توزیع محصولات فرهنگی و نوروزی و برگزاری جشن و مراسم طبیعت(13فروردین در میدان آزادی اقدام شد.

فخاری ادامه داد: اهم برنامه‌های جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی-اسلامی را می‌توان از جمله افتتاحیه جشنواره در 15اسفند، حضور بیش از 40غرفه فرهنگی اقوام و استان‌های مختلف کشور،‌برپایی 3سیاه چادر از شیراز، لرستان و ... ارائه محصولات فرهنگی اقوام و عشایر، برنامه‌های نمایشگاهی و فروشگاهی، اقامه نماز جماعت در فضای باز از دیگر برنامه‌های جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی بود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار