وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده برای پاسخگویی پاره‌ای از سوالات نمایندگان "کمسیون فرهنگی مجلس" احضار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص خروجی جلسه امروز گفت: در جلسه امروز چشم‌انداز سال 93 بررسی شد و همچنین به بررسی انجام برنامه‌ها در زمینه های مختلف پرداختیم و با توجه به نام‌گذاری سال 93 مبنی بر "سال فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی" امسال بار سنگین‌تری بر دوش کمیسیون است و یکی از کارهای کمیسیون پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور خواهد بود.

وی افزود: بودجه‌های طرح‌هایی که تا سال 92 بررسی شده در کارگروه مشخص شده و تا هفته آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید و قرار است این هفته اولین جلسه‌ی کارگروه نیز تشکیل شود.

طاهری عنوان کرد: در چند روز گذشته شاهد دیدار وزیرارشاد با خاتمی بودیم و طی نامه‌ای که تا فردا به او ابلاغ می‌شود،ایشان برای هفته آینده برای پاره‌ای از توضیحات پیرامون این اتفاق در کمیسیون حضور پیدا خواهند کرد .

وی اظهار داشت: تا به الان کیایی نژاد به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی در جلسات شرکت می‌کردند اما به دلیل تداخل زمان‌بندی برنامه‌های جلسات با برنامه‌های وی حاج‌آقا کیایی نژاد انصراف دادند و امروز حاج آقا حسینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی از طرف کمیسیون انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث استیضاح وزیر طبق قانون جدید مبنی بر آیین‌نامه داخلی این است که اگر وزیری سه مرتبه در سوالی که در جلسه علنی مطرح می‌شود، کارت زرد بگیرد و رای موافق به اوندهند بعد از سه مرحله خود به خود استیضاح می‌شود اما غیر از این هم اگر جمعی از نمایندگان (10 نفر ازآنها) استیضاح وزیر را امضا کنند جدا از این روال طرح سوال می‌تواند اعلام وصول شود و در نوبت برنامه‌های مجلس قرار گیرد و استیضاح مطرح شود.

وی عنوان کرد: انذاری که الان به وزیر شده درخصوص دیدار اخیر ایشان با خاتمی بوده اما از قبل هم نمایندگان سوالاتی را از وزیر داشتند و آن سوالات طبق نوبت به وزیر ابلاغ شده و برای پاسخ به آنها در کمیسیون حضور پیدا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: هفته آینده به همراه بحث بر سر دیدار او با خاتمی احتمالا برخی سوالات دیگر نیز از نمایندگان که از قبل مطرح شده در صورت بودن فرصت این سوالات نیز طرح می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: ارشاد ، مجلس ، طاهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.