دیدبان حقوق بشر از مواضع مخالفت آمیز آمریکا نسبت به پیوستن فلسطین به کنوانسیون‌‌های بین‌المللی انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" سازمان(دیدبان حقوق بشر) از موضع مخالفتی ایالات متحده آمریکا نسبت به تلاشهای فلسطین برای پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی حامی حقوق بشر انتقاد کرد.

این سازمان دربیانیه خود که درپایگاه اینترنتی اش آن را منتشر ساخته ، گفته است : دولت ایالات متحده بجای مخالفت با تلاش‌های فلسطین برای پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی که به حقوق بشر احترام می‌گذارند ،باید از این تلاش‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

همچنین مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیدبان حقوق بشر "جو استورک" گفت : باعث نگرانی است که دولت اوباما با گام‌هایی که باعث می‌گردد مقامات فلسطینی را ملزم ‌سازد حقوق بشر را بیشتر رعایت نمایند مخالفت می‌نماید ؛ ایالات متحده باید بر اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بطور برابر فشار آوردتا پایبندی‌شان را به موازین حقوق بشری بین المللی بهبود بخشند.

همچنین در بیانیه این سازمان نیز آمده است : به نظر می‌رسد که بخشی از مخالفت‌های آمریکا با پیوستن فلسطین به کنوانسیون های بین‌المللی حقوق بشری ،  به نگرانی آمریکا از بدست آمدن حمایت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ برای دولت فلسطین خارج از چهارچوب مذاکرات با اسرائیل برمی‌گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار