به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران متعاقب اتمام عملیات بتن ریزی عرشه پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در اسفندماه سال 1392، مجموعه اقدامات تکمیلی این پروژه از قبیل ایزولاسیون، اجرای روکش آسفالت، خط کشی مسیر، نصب هندریل ها، تیرهای روشنایی و علائم ترافیکی به اتمام رسیده و به این ترتیب بهره برداری از این پروژه راهگشای عمرانی جزو نخستین افتتاحیه های سال 93 خواهد بود.
دکتر حسینی با یادآوری سانحه آب شستگی رودخانه کن و فروریختن پل تقاطع این مسیل با بزرگراه فتح در روز بیست و سوم آبان ماه سال 1391، افزود: عملیات بازسازی این سازه ترافیکی با اعمال مدیریت بحران و نیز اجرای اقداماتی که قبلا تجربه نشده بود، توام شد چراکه پل آسیب دیده باید در یک محیط پرتردد شهری و بدون استفاده از مواد انفجاری تخریب می شد و علاوه بر این لازم بود بستر رودخانه کن که دچار آبشستگی شدید شده بود پس از مطالعه و طراحی، مورد بهسازی و ساماندهی قرار گیرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه پل آسیب دیده تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در کنار جریان ترافیک و بدون کوچکترین حادثه ای تخریب و برچیده شد، افزود: عملیات ساماندهی بستر رودخانه کن متعاقب انحراف مجدد جریان آب ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه رودخانه کن تاکنون طغیان های زیادی را تجربه کرده است، افزود: پل جدید تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن با دهانه ای 52 متری و بدون پایه در بستر رودخانه ساخته شده است و از این رو بروز آب شستگی نمی تواند آسیبی به این سازه حمل و نقلی وارد کند.
گفتنی است برای تکمیل عرشه پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن بیش از 700 متر مکعب بتن ریزی انجام شده و برای روسازی آن از حدود 650 تن آسفالت استفاده شده است. وزن مجموع اقدامات فلزی در این سازه ترافیکی به بیش از 800 تن می رسد. همچنین به منظور تحکیم بستر دیواره های رودخانه کن در محل اجرای این پروژه، حدود 1200 متر مکعب بتن ریزی شده است.