"داریوش طلایی" در نشست کنسرت بداهه نوازی گفت: پس از 12 سال با "سایه روشن" در ایران روی صحنه می‌روم.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست کنسرت بداهه نوازی داریوش طلایی و مجید خلج که دقایقی پیش در تالار وحدت برگزار شد داریوش طلایی نوازنده گیتار و ستار در این نشست گفت: درابتدای سال جدید این حس را دارم که می توانیم کاری انجام دهیم و بدین ترتیب وارد صحنه شویم.   
 
وی ادامه داد: من به مدت 12سال است که در ایران روی صحنه نرفته‌ام اما با این وجود سعی کرده‌ام خود را آماده نگه دارم که یکی از دلایل این امر فراهم نمودن شرایط اجرایی و دلیل دیگر سوق داده شدن موسیقی به سمتی است که فقط نوع خاصی از موسیقی مورد توجه قرار می‌گیرد.   
 
وی با اشاره به کنسرت اردیبهشت ماه گفت: برای این کنسرت از تم سایه روشن استفاده کرده‌ایم که من همراه با مجید خلج 18 سال پیش چنین کنسرتی را در هلند برگزار کردم.
 
وی اظهار داشت: مهمترین خصوصیت این مجموعه مدر گوناگونی و رنگ آمیزی آن است و من در این شیوه که مبنای آن بر بداهه نوازی استوار شده قطعه از پیش ساخته‌ شده‌ای را ارائه نمی‌دهم اما شرایطی را که لازمه یک اجرای موسیقی به صورت زنده است و همچنین تعاملی را که لازمه حضور بین ملودی و ساز ضربی به شمار می‌رود را فراهم می‌کنم.
 
طلایی تصریح کرد: در این کنسرت من با دو ساز تار و سه تار و مجید خلج نیز با ساز تنبک روی صحنه می‌رود.   
 
وی در بخش دیگری از این نشست گفت: در دو سال گذشته برگزاری جشنواره موسیقی جوان باعث کشف بسیاری از استعدادهای نسل جوان شده است و من در همین جا فراخوان می‌دهم که آماده راهنمایی تمامی جوانان علاقمند به حوزه موسیقی هستم.
 
"کیوان فرزین" برگزار کننده کنسرت "بداهه نوازی" داریوش طلایی و مجید خلج در این نشست گفت: این کنسرت 28 و 29 فروردین در شهر شیراز و 4 و 5 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.   
 
وی افزود: در سالیان گذشته برای موسیقی شرایطی فراهم بوده که بر اساس آن محدودیت‌هایی را بر این هنر وارد کرده است که از جمله مهمترین این موارد می‌توان به نبود امنیت کاری و اقتصادی برای هنرمندان این عرصه اشاره کرد.
 
وی اظهار داشت: مشکلات اجرا در شهرستانهای بسیار زیاد است و مردمی که دور از پایتخت زندگی می‌کنند به نوعی از موسیقی خوب بی‌بهره هستند.   
 
گفتنی است کنسرت بداهه نوازی داریوش طلایی و مجید خلج 28 و 29 فروردین در تالار اسکان شهر شیراز و 4و 5 اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار