رئیس سازمان داوطلبان گفت:در طرح امداد نوروزی 1454 پزشک و پیراپزشک حضور داشتند که برای نخستین بار از 72 زن پزشک استفاده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرحناز رافع در نشست خبری امروز خود که به منظور ارائه گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر در ایام نوروز برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های سازمان داوطلبان در نوروز بیان داشت: طرح نیابت سازمان داوطلبان با مشارکت 4674 داوطلب منجر شد تا 10 هزار و 827 سالمند که تنها زندگی می کنند در هنگام تحویل سال و یا خرید و خانه تکانی تنها نباشند.

وی افزود:براساس آمار دو میلیون نفری افراد بالای شصت سال کشور، 17درصد از سالمندان تنها زندگی می‌کنند که با مشارکت داوطلبان در سال 93 ، سه درصد ا ز سالمندان روزهای ابتدایی سال را تنها نبودند.

رئیس سازمان داوطبان با اشاره به طرح داوطلب یار امداد و نجات گفت:با آغاز طرح امداد نوروزی 1454 پزشک وپیراپزشک در کنار امدادگران به ارائه خدماتی چون ویزیت رایگان، تزریقات، آتل ودیگر فوریت‌های پزشکی مشغول بودند  که در این طرح برای نخستین بار از 72زن پزشک استفاده شد.

 وی در ادامه، با بیان اینکه بیش از137سبد غذایی بین نیازمندان از قبل از عید توزیع شده و هم اکنون در حال توزیع است تصریح کرد:13 میلیارد و هفتصد میلیون تومان ارزش کمکهای نقدی و غیر نقدی خیران، داوطلبان بوده است که کار توزیع همچنان ادامه دارد.

رافع با اشاره به وجود یک میلیون نفر معلول در کشور بیان داشت:سازمان داوطلبان توانست ده هزار و  158 نفر معلول نیازمند شناسایی شده را تحت پوشش قرار دهد و همچنین به 820هزار زن سرپرست خانوار نیازمند خدمات مورد نیاز آنها را ارائه دهد.وی درخصوص خانواده زندانیان نیز افزود:همچنین به بیش از 17 هزار خانواده زندانیان سبد غذایی داده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماران صعب العلاج بیشترین تعداد دریافت کنندگان خدمات را به خود اختصاص می‌دهند افزود:بیش از 40هزار مورد بیمارصعب العلاج شده از خدمات موردی و حمایتی بهره مند شدند که تحت پوشش هیچ ارگان و سازمانی نیستند.

وی  در پایان با بیان اینکه طرح مروجین سلامت با هدف آگاهی والدین ونوجوانان به منظور کاهش آسیبهای ناشی از خطرات انسان ساز  حوادث چهارشنبه آخر سال برگزار شد تصریح کرد:در بیش از 802 پایگاه در سراسر کشور 7128 نفر پزشک، روانشناس و امدادگر مشارکت کردند وبه  120هزار نفر خدمات فرهنگی ارائه کردند.

همچنین 150هزار بسته فرهنگی نیز در بین آنها توزیع شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، امداد ، نیازمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار