برنامه های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: در هفته سلامت امسال که با شعار مقاومت به داروها ضد میکروبی یک تهدید جهانی است 30 برنامه متمر کز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تمامی مراکز بهداشتی، درمانی، شهری و روستایی زیر پوشش این دانشگاه اجرا می شود.

دکتر ابراهیمی افزود:نواختن زنگ سلامت در مدارس استان، برگزاری همایش روز جهانی بهداشت ، تجلیل از خبرنگاران بخش سلامت ، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت کودک و مصرف منطقی دارو ، برپایی نمایشگاه آموزشی مصرف منطقی دارو از جمله برنامه های هفته سلامت در استان است

وی با اشاره به این که هر سال با توجه به مشکلات سلامت شعار آن سال تعیین می شود گفت:امسال با توجه به مهم بودن افزایش بی رویه مصرف داروهای آنتی بیوتیک در جهان به این مقوله توجه جدی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که مصرف بی رویه و خود سرانه داروهای آنتی بیوتیک موجب مقاومتهای میکروبی می شود افزود:سالانه بیش از 150هزارنفر در جهان جان خود را به دلیل مقاومتهای میکروبی از دست می دهند.

وی بیان کرد:امسال علاوه بر کمیته های اطلاع رسانی و سیاست گزاری چهارکمیته تخصصی نیز برای نخستین بار در بخشهای بهداشت، در مان، غذا و دارو و آموزش و پژوهش به منظور تمرکز و اجرای برنامه های هدف دار دانشگاه در هفته سلا مت تشکیل شده است./س
برچسب ها: سلامت ، شعار ، میکروبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.