همایش دانش آموزی بزرگداشت هفته سلامت با نواختن زنگ سلامت به‌صورت نمادین در دبستان امینی کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر آموزش و پرورش کاشان در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگاران گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مناسبت هفته سلامت(اول تا هفتم اردیبهشت) با شعار "غلبه بر دیابت" و اجرای ویژ ه برنامه‌های متن وع برگزار‌می‌شود.

محمود خدمتی افزود:برپایی نمایشگاه غذای بومی، اجرای کارگاه ورزش، انجام نقاشی همگانی و سرود سلامت از جمله برنامه‌های همایش دانش آموزی بزرگداشت هفته سلامت و زنگ سلامت است.

وی،بهداشت و سلامت را اصل مقدم بر درمان دانست و گفت: کوتاهی در این امر باعث تحمیل هزینه‌های بیمارستانی بر جامعه و شهروندان می‌شود.

به‌گفته‌وی، آموزش و پرورش در این راستا با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان مسابقه نوجوان سالم، ایجاد پایگاه های سلامت دهان و دندان و طرح مصرف منطقی دارو را با هدف ترویج فرهنگ سلامت در مدارس انجام می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان،تربیت بدنی و سلامت را مقدمه سلامت عقل و شکوفایی علمی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت:ورزش صبحگاهی و حیاط پویا از جمله برنامه‌هایی است که به منظور هدفمند کردن ساعت تفریح دانش آموزان با فعالیت‌های جسمی و احیای بازی بومی و محلی در مدارس کاشان انجام می شود.

خدمتی، با تاکید بر فرهنگ سازی انجام ورزش و تغذیه سالم به عنوان زیر ساخت‌های جامعه سالم در پرورش نسلی با نشاط و فعال گفت:ایجاد نسلی سالم و شاداب علاو ه بر کاهش تحمیل هزینه های درمان و بیمارستان مصداقی از تحقق و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها با همکاری

آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.