وزیر بهداشت در گفتگوی زنده تلویزیونی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب برای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، اطمینان داد این سیاست‌ها با جدیت پیگیری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت برای توضیح در خصوص سیاست‌های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده اند در گفتگوی زنده تلویزیونی حاضر شد و به برخی سوالات در خصوص این سیاست‌ها پاسخ داد.

دکتر قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به سپرده شدن تولیت نظام سلامت و نظام بیمه و خدمات درمانی به وزارت بهداشت،چه برنامه ای برای این محوریت و تولیت دارید؛گفت : ما تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این سیاست ها به کار خواهیم گرفت و از فردا کارگروهی برای پیگیری این سیاست ها تشکیل خواهد شد.

وی افزود : حدود پنجاه ماموریت برای اجرای سیاست‌های کلی سلامت باید انجام بگیرد که هرکدام نیازمند کمک و همکاری مجلس و دولت برای تدوین طراح ها و لوایح مورد نیاز است تا مردم ثمره این تلاش‌ها را در زندگی خود ببینند.

هاشمی گفت: در بسیاری از امور بخش سلامت تعیین تکلیف نشده بود که با ابلاغ این سیاست‌ها دقیقا مشخص شد هر دستگاهی چه ماموریتی دارد و بر این اساس شاید قانون وزارت بهداشت بعد از بیست سال مورد بازنگری قرار بگیرد و با کمک این سند مشکلات حوزه سلامت مرتفع شده و زمینه برای جلب رضایت مردم افزایش می‌یابد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر سیاست‌های کلی سلامت در زندگی مردم گفت: در جای جای این سیاست‌ها مردم دیده شدند و ما موظف هستیم با اجرای این سیاست‌ها و ارائه خدمات پایه بهداشتی و درمانی شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که در آینده مردم دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: با تجمیع منابع و بیمه‌ها و توجه دولت و مجلس به امر امنیت سلامت غذایی مردم و همینطور تغییر رفتار در زندگی روزمره مردم و مهم‌تر از این موارد، پیوست امر سلامت به تمام طرح‌های تصویب شده دولت و طرح‌های کلان مجلس می‌توان از سلامت مردم به خوبی محافظت کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: من به عنوان یک پزشک و عضوی از جامعه پزشکی می‌گویم که پس از سال‌ها شاهد مترقی‌ترین سیاست ها در حوزه درمان هستیم و امیدواریم این سیاست‌ها با همکاری دولت و مجلس به طور کامل اجرایی شود و در ادامه مردم نیز احساس کنند که دولت و همه کارگزاران نظام به امر سلامت و درمان و بهداشت عمومی اهمیت می‌دهند.

وزیر بهداشت و درمان یادآور شد که پس از اجرای این سیاست‌ها همه افراد بیمار از خدمات پایه بهره‌مند می‌شوند و در صورت نیازمند بودن به خدمات مضاعف بیمه های تجاری و تکمیلی از آن ها پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیاست ، سلامت ، وزیر ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تناوری شاهپور
۱۱:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
انشا الله درعمل ببینیم که مرد دیگر دغدغه نداشته باشند . چراکه از حرف تا عمل فاصله بسیاراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
بعيد است جناب وزير
آخرین اخبار