برخی منابع نزدیک به "آویگدور لیبرمن" از تلاش وی برای دستیابی به پست نخست وزیری رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، بررسی اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی حاکی از این است که وی احتمالا برای تصدی پست نخست‌وزیری این رژیم تلاش خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارش خود در این زمینه آورده است: یک منبع نزدیک به آویگدور لیبرمن اعلام کرده است که وقتی وی در سخنان خود درباره یک نخست‌وزیر روسی‌الاصل برای اسرائیل صحبت کرد، در واقع به شخص خود اشاره می‌کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اسرائیل در مصاحبه یکشنبه شب خود با جروزالم‌پست اعلام کرد: اسرائیل به زودی رهبری خواهد داشت که روسی‌الاصل و مهاجر روسی است. من ترجیح می‌دهم به جای ایجاد تغییر در دولت ائتلافی و یا بازگشت اسرائیل به معامله آزادی اسرای فلسطینی به منظور ادامه مذاکرات دیپلماتیک با فلسطین، انتخابات جدیدی در اسرائیل برگزار شود.

ساعاتی پس از این مصاحبه وی به این نکته اشاره کرد که می‌تواند از این انتخابات جدید برای رقابت با بنیامین نتانیاهو بر سر پست نخست‌وزیری استفاده کند.

وی در این‌باره اعلام کرد: تنها در اسرائیل است که یک مهاجر روس می‌تواند پس از 20 سال حضور در اسرائیل به عنوان وزیر خارجه انتخاب شود و وقتی ما یک مسلط به زبان روس در پست وزارت دفاع، و یک فرد مسلط به زبان روسی در پست رئیس‌جمهور داریم، بنابراین می‌توانیم اکنون یک نخست‌وزیر روسی‌الاصل و مسلط به این زبان داشته باشیم.

لیبرمن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افراد دیگری در پارلمان اسرائیل حضور دارند که از روسیه به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند، اعلام کرد: من خودم پس از ورود به اسرائیل، از مشاغل بسیار کوچک کار خود را آغاز کردم و حتی افراد دیگری نیز بودند که از پیشخدمتی هتل به شهرداری یک شهر رسیدند.

منبع نزدیک به لیبرمن تاکید کرده است که وی قصد نامزدی ریاست جمهوری را ندارد، اما احتمالا برای نخست‌وزیری تلاش خواهد کرد. این در حالی است که احمد تیبی، عضو پارلمان اسرائیل با اشاره به قصد لیبرمن برای نخست‌وزیر تاکید کرد: لیبرمن گمان می‌کند که یک کاندیدای اقلیت می‌تواند به این پست دست یابد، اما وی تنها به خود فکر می‌کند. با این وجود در جایی که فردی مانند لیبرمن می‌تواند وزیر خارجه شود، هر اتفاقی ممکن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار