رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی،از تصویب دو رشته جدید مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی خبر داد.

لاریجانی درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،گفت:این دو رشته جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری تایید شده است.

وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی در سالهای اخیر در تلاش برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است، چرا که از این طریق می‌توان گام‌های اساسی در جهت ارتقاء سطح علمی این منطقه برداشت

لاریجانی با تاکید بر توجه به اخذ مجوز وراه اندازی رشته های بین رشته ای وکاربردی در مطقع کارشناسی ارشد در این واحد اظهار کرد:اقدامات اساسی برای تصویب رشته‌های جدید در حال انجام است و در آینده نزدیک نیز بر تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اضافه خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت اله آملی، در سال گذشته نیز از کسب مجوز وفراهم شدن شرایط لازم راه اندازی مرکز رشد در سه بخش "صنایع غذایی ، گیاهان دارویی و شیمی " برای این واحد دانشگاهی از سوی شورای عالی گسترش خبر داده بود.

لاریجانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت اله آملی دوازدهمین واحد دانشگاهی در کشور خواهد بود که مجوز راه اندازی مرکز رشد را کسب کرده است.

وی افزود: البته در سطح واحدهای دانشگاهی منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی کشور ، واحد آیت اله آملی ، نخستین واحدی است که در سطح این مجوز را دریافت کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت اله آملی تصریح کرد: پیش تر نیز موافقت اصولی با ایجاد رشته داروسازی و آزمایشگاه ملی در سال گذشته در این واحد دانشگاهی کسب شده بود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت اله آملی حدود 72هکتار مساحت دارد و اکنون حدود 7 هزار دانشجو در بیش از 80 رشته دراین دانشگاه تحصیلی می کنند/س.

برچسب ها: تصویب ، شیمی ، بیوتکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.