وزیر دفاع گفت: ملت ما به هیچ ملتی تجاوز نکرده و چشم طمع به سرزمین دیگری نداشته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم ویژه روز جهانی آگاهی از خطر مین که صبح امروز به همت وزارت دفاع در مرکز آموزشی و پژوهشی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: بشر به مقتضای برتری جویی و زیاده خواهی خود همواره دست اندازی به منابع موجود را مورد توجه قرار داده است و بر همین مبنا برای تامین امنیت یا توسعه امنیت به دنبال تجهیز خود رفت تا خطرات متوجه شده را دفع کند.  
 
وی افزود: جنگ‌ها با بشر همراهی کرد و تا امروز هم که بشر ادعای توسعه یافتگی دارد نیز سایه خود را بر زندگی بشر افکنده و ادامه می‌دهد.  
 
سردار دهقان تصریح کرد: در این مسیر تصمیم گیرندگان این مسائل مردم نیستند، ولی بیشتر زیان‌ها و خسارت‌ها را می‌بینند. ما در کشور عزیز خودمان بعد از انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی که برآمده از ایده‌های اسلامی است، پایبند به همه اصول در شریعت اسلامی هستیم.  
 
وزیر دفاع گفت: رفاه، آسایش، امنیت، همزیستی و توسعه محبت پیام دین آسمانی است و نظام اسلامی این آورده‌ها و اصول را هم برای خود و هم برای جهان آرزو می‌کند.  
 
وی افزود: ملت ما به هیچ ملتی تجاوز نکرده است، ملت ما هیچ‌گاه چشم طمع به سرزمین دیگری نداشته است، ملت ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی در مقابل تجاوز ایستادگی کرد تا دشمن را از سرزمین خارج کند، ولی آثار و پیامدهای این جنگ تحمیلی هنوز هم وجود دارد.  
 
وی اظهار داشت: امروز حدود ربع قرن از پایان جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم ولی مناطق مختلف کشورمان آلوده به مین است که همکاران من تصمیم گرفتند این مناطق را پاکسازی کنند.  
 
سردار دهقان تصریح کرد: پاکسازی مناطق مین گذاری شده با مشکلاتی همراه است و به دلایل مختلف مانند کمبود تجهیزات مجبور بودیم خودمان این تجهیزات را آماده کنیم و همچنین به دلیل شکل زمین مناطق آلوده کار مین زدایی سخت‌تر شد و در ضمن رژیم بعثی نقشه مناطق مین گذاری شده را در اختیار ما نگذاشت.  
 
وزیر دفاع گفت: حدود ۴. ۵ میلیون هکتار از اراضی کشور به مین آلوده شده و توقع طبیعی ما این بود که پس از خاتمه جنگ، سازمان‌های جهانی داوطلبانه و با نگاه بشردوستانه بیایند و کمک کنند، اما چنین اتفاقی رخ نداد، ولی امروز کمتر از ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشور مانده که باید در آن‌ها رفع آلودگی شود.  
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در همه جامعه بشری این حس به وجود بیاید که وجود امنیت و جلوگیری از تجاوز هزینه کمتری از اقدام علیه دیگران دارد و آرزوی ما این است که جهانی عاری از خشونت و تهدید و زورگویی و عاری از هرنوع اقدام علیه نوع بشر داشته باشیم تا صلح و ثبات، توسعه و رفاه به عنوان محصول تعامل و همکاری جامعه بشری به وجود بیاید.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، دفاع ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار