معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همان طور که طی 8 سال گذشته به توسعه زیرساخت‌های کالبدی و فرهنگی شهر توجه شد، در 4 سال آینده نیز تقویت این روند بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: تغییرات تهران طی 8 سال گذشته نه در تنها در مقیاس‌های محلی، شهری و ملی بلکه در معیارهای فرا ملی و بین المللی نیز کاملاً مشهود بوده و کسب عناوین و نشان‌های جهانی در حوزه حمل و نقل عمومی در رقابت با شهرهای صاحب نام جهان، گویای این مطلب است.

وی با تأکید بر توجه به منابع انسانی در حوزه حمل و نقل از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومی،‌ اعلام کرد: در صورت توجه به نیروهایی که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند، می‌توانیم انتظار تحول در مجموعه مدیریت شهری را داشته باشیم و شهر و شهروندان را متحول کنیم.

*کسی باور نمی کند برخی پروژه های شهری دو ساله ساخته شده اند

معاون شهردار تهران زحمت ها و مجاهدت‌های مجموعه مدیریت شهری در 8 سال گذشته را مثال زدنی دانست و اظهار کرد:     اگر اقداماتی را که طی سال‌های اخیر در شهر انجام شده نادیده بگیریم، بی انصافی کرده‌ایم چرا که هر انسان منصفی با هر سلیقه و گرایشی به کارنامه قابل دفاع 8 ساله مدیریت شهری تهران نمره قبولی می‌دهد.

مهندس تشکری هاشمی احداث برخی پروژه های شهری نظیر بزرگراه طبقاتی شهید صدر، تونل نیایش و اتوبان امام علی (ع) در مدت زمان تنها دو سال را از جمله اقدامات مدیریت شهری به عنوان اتفاقاتی بزرگ و باور ناکردنی در شهر بر شمرد و تصریح کرد: علاوه بر حوزه عمرانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و حمل و نقل و ترافیک نیز کارهای مهمی در شهر رخ داده است.

وی با استناد به باورهای دینی مبتنی بر این که دو روز مؤمن نباید مانند هم باشد، اضافه کرد: مسئولیت اداره و مدیریت شهر تهران با 5/8 میلیون نفر جمعیت ثابت و 2 میلیون نفر جمعیت شناور کار سخت و سنگینی است و از این رو باید برای کار کردن در این کلان‌شهر با آسیب‌شناسی درست و بررسی دقیق حرکت کنیم.

*مردم کلیدی ترین سرمایه شهر هستند

معاون شهردار تهران 4 سال پیش رو را دوره تحول عمیق شهر تهران اعلام و اظهار کرد: به فضل الهی و با کمک مردم در دوره جدید مدیریت شهری خون تازه‌ای در شریان¬های شهر به جریان افتاده و روح جدیدی در پیکره و کالبد شهر دمیده خواهد شد.
مهندس تشکری هاشمی این تحول را نیازمند خیزشی بزرگ در سه موضوع شهر، شهروندان و شهرداری دانست و تصریح کرد: در این میان مهم‌ترین عنصری که می تواند مایه تحول باشد، منابع انسانی است که به مردم خدمت می‌کند و از آن مهم تر خود مردم هستند که به عنوان اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین سرمایه شهر محسوب می‌شوند.

وی تغییرات ناشی از زیرساخت‌های کالبدی و فرهنگی تهران را فراتر از مقیاس‌های محلی‌، شهری و ملی دانست و اضافه کرد:
توسعه امروز تهران از جمله در حوزه حمل و نقل، فرا ملی بوده و حتی با کلان شهرهای صاحب نام دنیا نیز قابل رقابت است.

*شهروندان باید از زندگی در شهر لذت ببرند

معاون شهردار تهران بر ارتباط با آحاد مردم در سطوح و لایه‌های مختلف از جمله شورایاران تأکید نمود و اظهار کرد: باید فاصله میان نظرات مدیران شهر با مطالبات شهروندان به دقت مورد بررسی قرار گرفته و به حداقل ممکن کاهش پیدا کند تا از سرمایه‌های انسانی بهتر استفاده شده و روابط شهروندان با مدیریت شهری از یک طرف و با خودشان از طرف دیگر بهبود یابد.

مهندس تشکری هاشمی تبدیل تهران به شهری که شهروندان در آن نسبت به گذشته با آداب و اخلاق بهتر و با آرامش و آسایش بیشتر زندگی کنند را مورد تأکید قرار داد و تصریح نمود: زندگی مردم باید ارتقاء یابد و شهروندان از زندگی در شهر لذت ببرند.

وی در پایان با تأکید بر این که کار کردن در تهران سخت است اما به فضل الهی و با کمک ارواح طیبه شهدا سعی کرده‌ایم تا با مجاهدت در این شهر خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: با کرامت، عدالت و همدلی کارها را انجام می‌دهیم و امیدواریم مدیریت شهری آن¬طور که در خور نام نظام مقدس اسلامی است، بتواند به مردم متدین و مؤمن تهران هر چه بهتر و بیشتر خدمت کند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تحول ، شهر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار