در درگیری‌های شدیدی که دوشنبه شب در شهرک صهیونیست نشین "یتزهار" بین شهرک نشینان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روی داد، دست‌کم 8 نفر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ در درگیری‌های شدیدی که دوشنبه شب در شهرک صهیونیست نشین یتزهار در بخش اشغالی کرانه باختری بین شهرک نشینان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روی داد، دست‌کم هشت نفر زخمی شدند.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای امنیتی پیش از بامداد سه بنای در حال ساخت را در یتزهار تخریب کردند. ساکنان تلاش کردند جلوی این تخریب را بگیرند و 2 نفر بر اثر شلیک گاز اشک آور جراحات سطحی برداشتند.

بنا بر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ساکنان این شهرک که به پایگاه فعالان اسرائیلی راست‌گرای تندرو هوادار شهرک سازی معروف است، به نظامیان حمله کردند.

رادیو نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد شش مرزبان در درگیری با صدها شهرک‌نشین زخمی شدند. شهرک نشین‌ها به سمت این سربازان سنگ پرت کردند و به خودروی آنها یورش بردند.

رادیو نظامی رژیم صهیونیستی افزود بناهایی که تخریب شدند (دو کاروان و یک ساختمان آجری) توسط ساکنان یتزهار بدون مجوز ساخته شده بود و مقامات قبلا به آنها در مورد تخریبشان هشدار داده بودند.

یکشنبه، به خودروی یک افسر اسرائیلی در بخش یتزهار خسارت وارد شد. یک مظنون که از ساکنان یتزهار است یکشنبه شب در این ارتباط بازداشت شد و تحت بازداشت موقت قرار گرفت.

تماس خبرگزاری فرانسه با سخنگوی ارتش و شهرک‌نشینان برای شنیدن توضیحات آن‌ها در مورد این اتفاق موفقیت آمیز نبود.

شهرک نشینان تندرو همینطور فعالان راست‌گرای تندرو  به تلافی تصمیماتی که دولت اسرائیل می گیرد و آن‌ها را مغایر با منافع خود می دانند یا اقدامات نسبت داده شده به فلسطینی‌ها، با شعار «بهایی که باید پرداخت شود» به فلسطینی‌ها، عرب‌های اسرائیلی همچنین نظامیان اسرائیلی حمله می کنند.

سخنگوی شهرک یتزهار به رادیو نظامی اسرائیل گفت یورش نظامیان به این شهرک تنبیهی جمعی بر ضد ساکنان یتزهار به خاطر اقدامات فعالان تندرو است.

عاملان این اقدامات عموما جوانان ملی‌گرای مذهبی هستند که در شهرک‌هایی که بدون دریافت مجوز از مقامات اسرائیلی ساخته شدند، زندگی می کنند.

همچنین در همین حال نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز سه شنبه سه جوان و یک زن فلسطینی را در شهر الخلیل و یک فلسطینی دیگر را در شهر بیت لحم بازداشت کردند.

 نظامیان اسرائیلی بامداد امروز سه جوان فلسطینی و یک زن فلسطینی را در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری رود اردن بازداشت و چند حلقه چاه آب و باغ میوه را در این منطقه تخریب کردند.

منابعی در این شهر اعلام کردند نظامیان اسرائیلی دو جوان فلسطینی به نام های رمزی الجعبری 28 ساله و خلیل فریجات 21 ساله را پس از یورش به منطقه حرم الرامه و همسر جابر طمیزه و برادرش را شهرک اذنا در غرب الخلیل بازداشت کردند.

همچنین نظامیان اسرائیلی با بولدوزرهای نظامی به منطقه فرش الهوی یورش بردند و اقدام به تخریب چاه های اب و باغ های میوه متعلق به دو خانواده فلسطینی در این منطقه کردند.

نظامیان اسرائیلی با یورش به شهر بیت لحم نیز یک فلسطینی را بازداشت و به یک ساختمان پزشکی یورش بردند.

این نظامیان به منطقه کرکفه در این شهر نیز یورش بردند و خلیل زواهره 45 ساله را بازداشت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار