رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعلام کرد این رژیم باید هر کاری که ممکن است انجام دهد تا به مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطینی ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز (آروتز شوا)، "شیمون پرز "رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد این رژیم باید هر کاری که ممکن است انجام دهد تا به مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطینی ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز (آروتز شوا)، پرز در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد: «همچنان امید‌های در حال رشدی (برای گفتگو) وجود دارد».

وی افزود: «ما باید (از مذاکرات) حمایت و برای (ادامه) آن به سختی تلاش کنیم».

پرز با اعلام اینکه «ما نباید فاتحه گفتگوها را بخوانیم»، تاکید کرد: «ما باید هر کاری ممکن است انجام دهیم تا به مذاکرات ادامه دهیم».

پس از یک رشته مذاکرات، اسرائیل روز پنجشنبه رسما آزادی چهارمین گروه از زندانیان فلسطینی را لغو و تحریم‌های شدیدی علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی به علت اقدامات دیپلماتیک یکجانبه آن برای عضویت در 15 نهاد وابسته به سازمان ملل، اعمال کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز در واکنش، یک رشته درخواست‌ها از اسرائیل از جمله آزادی بیش از یک هزار زندانی و عقب‌نشینی به مرزهای سال 1949 مطرح کرد و در عمل خواستار اعطای امتیازاتی درباره همه مسائل مهم پیش از ادامه مذاکرات شد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی که همچنان اسرائیل را به علت شکست مذاکرات مقصر می‌داند، اعلام کرد طرح آزادی زندانیان، از پیش برنامه‌ریزی شده بود و اسرائیل فقط می‌خواست تعلل کند تا وقت بخرد.

فلسطینی‌ها همچنین شهرک سازی اسرائیل را عامل شکست گفتگوها دانسته‌اند.

تنش‌ها همچنین اوایل هفته پس از آن تشدید شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وعده داد در صورتیکه تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی عملی شود، «اقدامات یکجانبه» خود را اعمال خواهد کرد.

"نفتالی بنت" وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز از دولت خواست در صورتیکه عباس تصمیم خود را برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه عملی کند، اتهام جنایت جنگی علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی وارد کند.

"ران پروسور "سفیر  رژیم صهیونیستی  در سازمان ملل نیز روز یکشنبه با حمایت از این پیشنهاد، اعلام کرد تشکیلات خودگردان فلسطین در واقع بیشتر کنوانسیون‌های حقوقی بین‌المللی را که قصد دارد به آنها بپیوندد، نقض کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار