در این گزارش به بازگویی سرگذشت سردار شهید علی هاشمی می‌پردازیم .

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سالهای دفاع مقدس رزمندگان اسلام بدون شکل ناگفته‌های بسیاری در دل خود جای داده که در این گزارش به بازگویی گوشه‌هایی از سرگذشت پرافتخار سردار شهید علی هاشمی می‌پردازیم.  
 
در سال 1340 کودکی در شهر اهواز چشم به جهان گشود که نامش را علی نهادند کودکی او مصادف با دوران سیاه ستم شاهی بود که در خیابانهای محله حصیر آباد با رژیم طاغوت می‌جنگید.  
او از کودکی مرید و موذن مسجد بود و حفظ قرآن و درس اخلاق را همواره از برنامه‌های خود قرار می‌داد.  
 
سردار علی هاشمی پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر مطالعات عمیق و آگاهی‌های دینی خود در بحث‌های گروهک‌های مختلف شرکت می‌کرد و با بحث‌های منطقی آنان را به تسلیم در برابر اسلام وا می‌داشت.  
 
وی از همان ابتدا عاشق و دلباخته امام (ره) و پیشتاز مبارزه بود و به همین دلیل به قصد خدمت به نظام وارد کمیته انقلاب شد و سپس به همراه شهید حسین علم الهدی و دیگر یارانش جهت تشکیل بسیج و سپاه تلاش‌های بسیاری نمود و سپس وارد سپاه شد و فرماندهی سپاه حمیدیه را برعهده گرفت.  
 
زندگی در جنگ مرحله نوینی از دوران پرتلاطم حضور حاج علی در دنیای خاکی بود و اوج ایثار و رشادت او در شناسایی‌های نمایان بود.  
 
سردار علی اصغر گرجی‌زاده در مورد سردار هور می‌گوید: علی قدرت جاذبه بالایی داشت، خودش عرب خوزستان بود ولی بچه‌هایی که با او کار می‌کردند قریب به اتفاق خوزستانی نبودند؛ در بین بچه‌هایی که با علی هاشمی کار می‌‌کردند از ترک تبریز داشتیم تا رزمنده خراسانی و جهرمی. هر کس یک بار علی را می‌دید محو جاذبه‌اش می‌شد و دیگر نمی‌توانست از او دل بکند این گونه در کنار هم قرار گرفتن ایرانی‌ها بود که خیلی از معادلات صدام متجاوز را به هم ریخت با گسترش محورهای عملیاتی، حاج علی تیپ 37 نور را با جذب و سازماندهی جوانان غیور شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و اهواز را در محور حمیدیه تشکیل داد و پس از عملیات غرور آفرین بیت المقدس توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل دهد.  
 
حاج علی پس از تشکیل قرارگاه سری نصرت و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسئولیت سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) را عهده دار شد که حاصل آن سازماندهی 13 یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود.  
 
سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره دشمن قرار گرفت و تعدادی از نیروهای اسلام به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و سردار علی هاشمی ملقب به سردار هور، چهره محبوب و خندان عرصه‌های عشق و ایمان سرانجام به آسمان پرکشید و پیکر مطهرش تا سال‌ها در هور گمنام ماند تا اینکه در سال 1388 و در پی تفحص پیکر شهیدان در مناطق عملیاتی پیکر این سردار شهید اسلام به همرا ه چند تن از یاران باوفایش یافته شد و در محل تولدش در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد. 

گزارش مسعود همت نیا

برچسب ها: روایت ، سردار ، نیزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
به یاد سردار پر افتخار ایران زمین
آخرین اخبار