معاون فدراسیون بین‌المللی کشتی با چوخه گفت : کشتی با چوخه دومین ورزش بومی ایران ودر حقیقت یک ورزش پهلوانی و سنتی است و باید تلاش شود این ورزش محلی در جهان به نام کشور ایران در جهان ثبت شود.

محمدرضا ابراهیم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: این ورزش می‌تواند در یک روز بیش از 50 هزار تماشاگر را جذب کند پس باید باید فدراسیون مستقل داشته باشد تا بتواند حق خود را در جهان ادا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

این پیشکسوت کشتی کشور با انتقاد از فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی افزود : خوشبختانه ما توانسته‌ایم نمایندگی فدراسیون بین‌المللی ورزش کشتی با چوخه را بگیریم و از فدارسیون ورزش‌های بومی محلی این انتظار می‌رفت که در بخش انتخاب داوران هماهنگی می‌شد .

ابراهیم‌آبادی با بیان اینکه ما به دنبال استقلال فدراسیون این رشته ورزشی هستیم؛ افزود : همه ورزش‌هایی که امروز در جهان رونق پیدا کرده است روزی از ورزش‌های محلی کشورها بوده‌ که با پشتوانه مردم و مسئولان به جهانیان شناسانده شده است و ما باید همه همت خود را بر این بگذاریم که با استقلال فدراسیون این رشته ورزشی آن را به نام کشور خودمان ثبت کنیم./س

برچسب ها: کشتی با چوخه ، ثبت ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.