نايب رئيس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: کميسيون انرژي مجلس و وزارت نفت با توجه به سياست هاي راهبردي مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي نشست هاي متعددي را در جهت حمايت از توان داخلي سازندگان صنعت نفت برگزار کرده تا بتواند همسو با اين شعار گامهاي مثبتي را در راستاي حمايت از آنها بردارد.

علي مروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: حمايت ازسازندگان تجهيزات داخلي در دولت قبل به طور جد در درستور کار مجلس شوراي اسلامي بود و هم اکنون حمايت از اين سازندگان ادامه دارد.

وي تصريح کرد: سياست وزارت نفت حمايت از توان توليد داخلي است در اين راستا کمک هاي فکري  ومالي زيادي براي حمايت از اين توليدکنندگان صورت گرفته است.

مروي در خصوص اين سوال که اکثر سازندگان واقف براين هستند که حمايت نمي شوند گفت: اين موضوع به هيچ وجه صحت ندارد متاسفانه برخي از سازندگان تجهيزات صنعت نفت به تعهدات خودشان عمل نکردند در صورت رفع اين موضوع وزارت نفت از آنها حمايت مي کند.

وي تاکيد کرد: وزارت نفت اين آمادگي را دارد با تمام توان از سازندگان داخلي حمايت کند.

در ادامه سيد مهدي موسوي نژاد در همين زمينه گفت: کميسيون انرژي مجلس با توجه به سياست هاي راهبردي مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي نشست هاي متعددي را در جهت حمايت از توان داخلي سازندگان صنعت نفت برگزار کرده تا بتواند همسو با اين شعار گامهاي مثبتي را در راستاي حمايت از آنها بردارد.

وي تاکيد کرد: مجلس برنامه هاي زيادي را به منظور حمايت از سازندگان در دستور کار خود قرار داده که از جمله آنها تدوين طرح مديريت جامع در رابطه با توان داخلي، کم کردن صادرات نفت به منظور جلوگيري از خام فروشي و بهينه سازي الگوي مصرف است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار