وزرای سابق بهداشت طی نامه ای به مقام معظم رهبری ابلاغ سیاستهای مدبرانه و فراگیر ایشان را نویدبخش افق روشنی برای توجه عمیق تر به پیشرفت پایدار سلامت محور کشور و انجام اصلاحات ساختاری در تمامی ابعاد سلامت و ارتقاء شاخص ها و تامین عدالت در سلامت عنوان کردند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ متن اين نامه به شرح زير است:

 

محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامي

حضرت آيت‌الله عظمي خامنه‌اي مدظله العالي

 

با اهداي سلام و تحيات فراوان

ابلاغ سياست‌هاي مدبرانه و فراگير حضرت عالي در بخش سلامت كشور عزيزمان، نقطه عطفي است بر تمامي سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده بخش عظيم و حساس سلامت توسط مسئولين و دست‌اندركاران اين حوزه و افق روشني را براي توجه عميق‌تر به پيشرفت پايدار سلامت محور كشور و انجام اصلاحات ساختاري در تمامي ابعاد سلامت و ارتقاء شاخص‌ها و تأمين عدالت در سلامت نويد مي‌دهد.

بديهي است ابلاغ اين سند بخش ديگري از مجموعه توجهات و عنايات حضرت‌عالي به مقوله اساسي و كليدي سلامت مي‌باشد. ابلاغ سند چشم‌انداز با محوريت سلامت و رهنمودهاي آن رهبر فرزانه در زمينه سبك زندگي اسلامي ايراني و ارشاد راهگشا و روشن‌گر حضرت عالي در لزوم قرار گرفتن سلامت در رده برنامه‌هاي اصلي كشور و لزوم توجه به سلامت آحاد مردم با بيان گرانقدر جناب‌عالي كه فرموده‌ايد: كاري بكنيد كه وقتي كسي بيمار شد جز رنج بيماري، دغدغه و رنج ديگري نداشته باشد و اشارات آن رهبر معظم كه ارتقاء معنوي هم نيازمند سلامت جسمي است، همگي برگ‌هاي زريني از دفتر عنايات و توجهات معظم‌له به مقوله بسيار حساس و مهم سلامت آحاد جامعه محسوب مي‌گردند كه لازم است برنامه عمل آينده كشور قرار گيرند.

اين سياست‌ها قطعاً راهگشا و چراغ فروزاني براي خط‌مشي گذاري و برنامه‌ريزي مسئولين و دست‌اندركاران بخش سلامت خواهد بود.

بدينوسيله ابراز تشكر و سپاس فراوان و ويژه وزراي اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را به محضر آن رهبر دانشمند و فرزانه تقديم مي‌نماييم و سلامت و عزت حضرت‌عالي را از خداوند متعال خواستاريم.

دكتر موسي زرگر – دكتر هادي منافي – دكتر سيدعليرضا مرندي – دكتر ايرج فاضل – دكتر رضا ملك زاده – دكتر محمد فرهادي – دكتر مسعود پزشكيان – دكتر كامران باقري لنكراني – دكتر مرضيه وحيد دستجردي – دكتر محمدحسن طريقت منفرد  

گفتنی است: پیش تر نیز دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از ایشان عنوان کرده بود: سیاست های اعلام شده زمینه تحولی چشمگیر در عرصه سلامت خواهد شد و همکارانم با همه توان برای تحقق سیاست های مدبرانه ابلاغ شده تلاشی خستگی ناپذیر خواهند داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار