نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص 100 درصد بودجه‌های هزینه‌ای و عمرانی سیستان و بلوچستان از جمله مطالبات مردم از هئیت دولت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .،

اربابی افزود: تاکنون بودجه سیستان و بلوچستان به طور کامل تخصیص نیافته که اگر امسال این مهم محقق شود، قطعا سهم بسزایی در توسعه زیرساخت‌های منطقه خواهد داشت.

وی تصریح کرد : توجه به بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای نه تنها خواسته مردم سیستان و بلوچستان بلکه یک خواسته ملی است که رونق اقتصادی در بحث ترانزیت، بار و مسافر برای کل کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: دوبانده کردن جاده‌ها از جمله چابهار تا میلک، راه‌اندازی جایگاه سوخت هواپیما در ایرانشهر، تخصیص منابع ملی برای تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم در بخش حمل و نقل است.

اربابی خواستار توجه دولت نسبت به تامین آب شرب مردم سیستان و بلوچستان به ویژه در روستاها شد و گفت: احداث سدها می‌تواند گام موثری در این راستا باشد و از هدر رفت آب باران و آب‌های فصلی جلوگیری کند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساماندهی مرزهای منطقه بیان داشت: هم‌اکنون در بحث تجارت و اقتصادی کمتر از پنج درصد از ظرفیت مرزها استفاده می‌کنیم که این نیاز به تدبیر دارد.

این مسئول ادامه داد: باید بروکراسی اداری در بحث ساماندهی مرزها را حذف کرده تا شاهد رونق تجاری در منطقه و ایجاد اشتغال مرزنشینان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مرزها علاوه بر بحث‌های تجاری، سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

اربابی ادامه داد: در بحث‌های توسعه‌ای که پیگیری می‌کنیم باید حتما به توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار موضوعات اقتصادی بپردازیم./س


      انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.