داروهای هوشمند این بار به سراغ افرادی رفته که در سفرهای هوایی با مشکل تهوع، خستگی و سردرد مواجه هستند و با اثر معجزه آسای خود این مشکلات را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مشکلات افراد در هنگام پروازهای هوایی در مسافت‌های طولانی برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن و ایجاد حالاتی مانند گیجی،‌ خستگی، خواب‌آلودگی، تهوع،‌ سردرد و سرگیجه می‌شود.

گفتنی است پزشکان برای رفع این مشکل در حال تولید یک قرص منحصر به فرد می‌باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در ساختار این قرص نوعی آنزیم وجود دارد که سبب پاک شدن ژن تنظیم ساعت در بدن افراد می‌شود و به این ترتیب افراد می‌توانند با ورود به مناطق جدید ساعت بیولوژیک  بدن خود را از نو تنظیم نمایند.

دانشمندان حتی امیدوار هستند با تولید این دارو بتوانند الگوی خواب افرادی که در شیفت شب کار می‌کنند را تنظیم نموده از بروز بیماری‌های مختلف در آن‌ها که نتیجه برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن است جلوگیری نمایند.

از جمله مشکلات بلند مدتی که برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن سبب آن می‌شود می‌توان بیماری‌هایی مانند افسردگی، سرطان، دیابت و همین‌طور آلزایمر را نام برد.

ساخت این دارو بدان جهت است که بدن انسان به طور طبیعی با هرگونه تغییر در ساعت خواب و بیداری به طور ناگهانی مقابله می‌کند و این اختلال سبب مشکلات عدیده برای سلامتی فرد می‌شود.

کارشناسان تخمین می‌زنند این دارو تا 5 سال آینده پس از گرفتن تأیید از آزمایش‌های بالینی وارد بازار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، ساعت ، بیولوژیک ، خواب ، تهوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.