سریال "خوب، بد، زشت" تمام اصول مد نظر صدا و سیما ازجمله حفظ حرمت خانواده و توجه به ریشه‌های اخلاقی را رعایت کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری عوامل و بازیگران مجموعه‌ تلویزیونی "خوب، بد، زشت" که نوروز امسال از شبکه 2 سیما پخش می‌شد، ظهر 21 فروردین در "شیرخوارگاه آمنه" با حضور جمعی از مدیران صدا و سیما رئیس سازمان بهزیستی کشور بازیگران و عوامل این سریال در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

در این نشست علی بخشی زاده مدیر شبکه 2 سیما، مسعود صباح مدیر فیلم و سریال شبکه 2 ،همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور حضور داشتند. علیرضا سبط احمدی، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی "خوب، بد، زشت"، منوچهر هادی کارگردان این مجموعه، نغمه نظری دستیار 1 کارگردان، بهاره افشاریان روابط عمومی پروژه و بازیگرانی چون حسین محب اهری، صدیقه کیانفر، بهاره رهنما، سوسن پرور، روزبه معینی، ایمان صفا، سیروس همتی، سیاوش مفیدی، محمدعلی سبط احمدی و بازیگر خردسال این مجموعه عرفان برزین از دیگر حاضران این جمع بودند.

علی بخشی زاده، مدیر شبکه 2 در ابتدای نشست ضمن تبریک سال نو  و آرزوی سالی پر از صفا، عشق و صمیمیت برای تمامی هنرمندان گفت: من از سازمان بهزیستی کشور به خاطر روحیه تشکر از شبکه 2 و سریال  اثر گذار و پر پیام"خوب، بد، زشت" سپاسگذارم.

بخشی زاده افزود: حوزه نمایش مهمترین و اثرگذارترین برنامه‌های سازمان بوده و جامعه مخاطبان ما، بر اساس همین برنامه‌های نمایشی به ما نمره می‌دهند، به همین دلیل ما برای همه‌ی مجموعه‌های نمایشی 15 اصل را تعریف کردیم و به نظر من سریال "خوب، بد، زشت" بخش اعظم این اصول را رعایت کرده است.

مدیر شبکه 2 عمده اصولی که باید مجموعه سازان به آن توجه کند شامل موارد ذیل دانست و افزود: اگر سریالی خانواده را مورد توجه قرار ندهد حتی اگر بتواند مخاطبین زیادی را جذب کند از نظر ما شکست خورده است.آرامش بخشی و نشاط افزایی از عناصر مهم یک اثر نمایشی است.

توجه به بن مایه‌های اخلاقی و دینی آموزنده، بسیار مهم است که در همه جای این سریال دیده می‌شد، به خصوص با توجه به اینکه بخشی از سریال"خوب، بد، زشت" با ایام فاطمیه تقارن داشت بسیار مهم بود که هم رعایت این ایام شود و هم عنصر نشاط افزایی مجموعه حفظ گردد.

احترام به رکن خانواده و والدین نکته مهم دیگری است که باید مورد تاکید قرار بگیرد و به نظر من نقشی که برای بهاره رهنما تعریف شده بود، بهترین نقش دوران بازیگری او بود.

توجه به حوزه کار و تلاش و ترویج و تقویت فرهنگ ساده زیستی از ارکان مهم هر مجموعه‌ نمایشی است: این سریال تجمل گرایی را به رخ نکشید و این از هوشمندی گروه برنامه‌ ساز بود.

ترویج الگوی مطلوب از فضای گفتگو از دیگر ویژگی‌های این مجموعه بود، چرا که دختری‌های خانواده تمام تفاوت های موجود بین خود را به وحدت تبدیل می‌کردند.

آموزش مسئولیت پذیری، تاکید بر مسئولیت اعضای خانواده در قبال خود و جامعه و عبرت آموزی از حوادث تلخ و شیرین از دیگر ویژگی‌های این مجموعه بود.

نکته برجسته این سریال حضور پر رنگ بچه‌ها به عنوان فرزندان خانواده بود که با توجه به سیاست‌های جمعیتی رهبری، مطلوب به نظر می‌رسید.

حفظ حرمت های بین زن و مرد و تعاملات بین فرزندان و والدین آن‌ها از نکات برجسته دیگر مجموعه "خوب، بد، زشت" بود.

در این مجموعه به تشویق جوانان برای تشکیل خانواده توجه ویژه‌ای شده بود. 4 مولفه‌ی بسیار مهم ازدواج، ساده بودن، به هنگام بودن، آسان بودن و آگاهانه بودن ازدواج است که موجب پایداری نهاد خانواده میشود و در این سریال به چشم میخورد.

بنا بر این گزارش، در ادامه‌ی مراسم تعدادی از کودکان شیر خوارگاه آمنه به اجرای سرود و نمایش برای حاضرین پرداختند.

منوچهر هادی، کارگردان مجموعه "خوب، بد، زشت" ضمن تشکر از کودکان بهزیستی به خاطر اجرای نمایش و سرود گفت: از ریاست سازمان بهزیستی به خاطر تقدیری که از این سریال تلویزیونی صورت داد، سپاسگزارم چرا که با وجود اینکه در مجموعه "خداحافظ بچه" از منتقدان پروژه ما بودند، در این مجموعه از توجه مابه سازمان بهزیستی تقدیر و تشکر کردند. وی ادامه داد: این مجموعه از خاطره انگیز ترین کارهای من بود، چرا که با گره خوبی همکاری داشتم که همه با عشق و انگیز فعالیت می‌کردند.

هادی افزود: از مسعود صباح، علی بخشی زاده، علیرضا سبط احمدی و دیگر عوامل و بازیگران این مجموعه کمال تشکر را دارم.

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده مجموعه "خوب، بد، زشت" گفت: خداروشکر تمام بدهی‌های مجموعه را به بازیگران و عوامل پرداخت کردم.

وی افزود: از مدیران شبکه 2 تشکر می‌کنم که اگر حمایت‌های آن‌ها نبود، کار به سختی پیش می‌رفت.

سبط احمدی ادامه داد: علی بخشی زاده هفته‌ای 2 بار تماس می‌گرفت و جویای روند کار می‌شد و علی دارابی نیز شخصا پیگیر مجموعه ما و سایر مجموعه‌های نمایشی صدا و سیما بود.

این تهیه کننده اظهار داشت: مجموعه‌ای که ما در 90 روز کار کردیم، بدن حتی یک روز وقفه و تعطیلی بدون کوچکترین حاشیه‌ای انجام گرفت و از معدود کارهایی بود که عوامل روز آخر با اشک از یکدیگر جدا شدند.

سبط احمدی بیان کرد: کار ما خالی از اشکال نبود، اما نهایت تلاش خود را کردیم و من از تمامی عواملی که اینجا حاضر هستند یا به دلایلی حضور ندارند، سپاسگزارم و آرزوی پیروزی و موفقیت برای همه‌ی مردم کشورمان دارم.

در ادامه بهاره رهنما بازیگر نقش "بهاره" در مجموعه "خوب، بد، زشت" ضمن عذرخواهی از تاخیر خود گفت: از همه‌ی عوامل سپاسگزارم، به خصوص منوچهر هادی که کارکردن با او برای من ویژگی خاصی دارد.

رهنما اظهار داشت: سایر کارگردانان محترم به دلیل اینکه من سال‌های اخیر در نقش‌های کمدی موفقیت داشتم، صرفا از من در این گونه نقش آفرینی‌ها دعوت به همکاری می‌کنند اما منوچهر هادی به من نقش‌هایی را می‌سپارد که دیگران معمولا من را برای این گونه نقش‌ها در نظر نمی‌گیرند.

وی اظهار داشت: من و منوچهر رابطه‌ی خواهر و برادری خارج از کار با هم داریم، و من این مجموعه را بسیار دوست داشتم.

رهنما بیان کرد: توان و حوصله‌ی من برای سریال در سال‌های اخیر کم شده چون بیشتر روی تئاتر متمرکز هستم اما در این مجموعه واقعا خسته نشدم چرا که عشق و انرژی بسیاری در کار حاکم بود و من نمی‌دانم دوباره چه زمانی فرصت شود که بتوانم با چنین آرامشی در یک مجموعه کار کنم.

وی افزود: اخیرا برای ماه مبارک رمضان توسط کارگردانی که من واقعا کار کردن با او را دوست دارم، به من پیشنهاد یک نقش منفی شد که نقش کلیدی آن مجموعه محسوب می شود، اما من پیشنهاد را نپذیرفتم چرا که دوست ندارم تصویری که از " بهاره" به عنوان یک خواهر مهربان ایجاد شده به این زودی خراب شود و ترجیح می دهم فعلا به شبکه 2 وفادار بمانم.

رهنما اظهار داشت: علیرضا سبط احمدی، مدیری بود که مانند یک مدیر با ما رفتار نکرد و با تواضع و مهربانی همواره کنار ما بود.

صدیقه کیانفر، بازیگر نقش " صدیقه خانم" در این سریال گفت: در مورد مجموعه "خوب، بد، زشت" تمام گفتنی‌ها گفته شد.

وی ادامه داد: همه می دانند من در مدت 50 سال فعالیتم در سریال‌های بسیاری کار کردم، اما با وجود اینکه در طول همکاری با این پروژه، شب ها در تئاتر هم فعالیت می کردم، فعالیت در این سریال من را به هیچ وجه خسته نکرد.

کیانفر اظهار داشت: من 82 سال سن دارم اما به جرات می توانم بگویم مجموعه‌هایی که با منوچهر هادی همکاری کردم، بهترین روزهای زندگی من بود.

وی ضمن تشکر از مدیران شبکه، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور و عوامل پشت صحنه گفت: بابک کایدان، نویسنده مجموعه خوب، بد، زشت واقعا شاهکار کرد.

حسین محب اهری که در این مجموعه نقش " حسین آقا" پدر خانواده را بازی می کرد، گفت: یک نکته مهم که همیشه از مجموعه "خوب، بد، زشت" در ذهن من است این بود که در این سریال، کسی که کمترین مسئولیت را بر عهده داشت تا بالاترین مسئول مجموعه همه تلاش خود را می کردند و من خیلی خوشحالم که در این مجموعه همکاری کردم.

وی گفت: به نظرم این نکته جالبی است که به دلیل حضور نقش " دکتر روزبه زرین" با نقش آفرینی روزبه معینی سازمان بهزیستی کل کشور از مجموعه تقدیر کردم و از ریاست سازمان بهزیستی و همچنین مدیران شبکه و عوامل جلو و پشت دوربین نهایت تشکر دارم.

محب اهری اظهار داشت: من 34 سال است در تلویزیون کار می کنم، اما تجربه سریال  مناسبتی نداشتم و این تجربه برای من بسیار با ارزش بود.

این بازیگر بیان کرد: تشکر ویژه‌ای هم از کودکان بهزیستی دارم که با اجرای برنامه خود مرا بسیار تحت تاثیر قرار دادند.

در ادامه نشست همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور گفت:خوشحالم که در میان هنرمندان هستم که اشک زیبای چشم آنها در هنگام اجرای کودکان شیرخوارگاه آمنه حکایت دل‌پاکی و ساده‌دلی آن‌ها می‌کند و این دیدار را توفیق خدایی قلمداد می‌کنم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از حالت حمایتی خارج شده و به عرصه توانمندسازی وارد شده است؛ چرا که ما اعتقاد داریم خداوند انسان‌ها را به پای خود استوار کرده و اگر کسی به واسطه‌ی دشواری‌های زمانی و مکانی از این استواری خارج شود، وظیفه داریم او را به استواری اولیه‌اش بازگردانیم و بهترین سازوکار برای این موضوع مهم، خانواده است که در این سریال به خوبی مورد تأکید قرار گرفته بود.

هاشمی گفت: ما مجموعه‌ای به نام"خانه هنر" طراحی کردیم که بهاره رهنما و کتایون ریاحی نیز جزو سفرای ما هستند و ما برنامه داریم که این فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور اظهار داشت: خوشبختانه بهزیستی مشکلات مالی ندارد و سازمان بهزیستی کل کشور یک سازمان برافراشته است.

اما آن‌چه ما به آن نیاز داریم، توجه معنوی است و ما می‌خواهیم دست دوستی به طرف شما دراز کنیم.

هاشمی بیان کرد: این سریال به چند عنصر خوب پرداخته بود که از جمله آن‌ها موضوع زنان سرپرست خانوار و اشتغال در حوزه زنان، هوشمندانه عمل کردن در جذاب نمودن سریال، پرداخت خوب و کامل در بازسازی ارتباط و اعتماد بین انسان‌ها و شخصیت‌پردازی بسیار خوب بود.

وی افزود: در خواست می‌کنم به بازسازی اعتماد و روابط بین افراد بیشتر بپردازید، همان‌طور که در این مجموعه به صداقت، درستی و رفتارهای نجیب بین طرفین به خوبی دقت شده بود.

هاشمی اظهار داشت: از صمیم قلب به شما خدا قوت می‌گوییم و اعلام می‌کنیم در این گونه‌ مجموعه‌ها در کنار شما هستیم و از تمام دوستانی که در این مجلس حاضر هستند تشکر می‌کنم.

این مراسم که به دلیل تقدیر و تشکر از پرداختن به نقش دکتر روزبه زرین به عنوان یک فرزند موفق پرورشگاهی با ایفای نقش روزبه معینی برگزار شد با اهدای لوح تقدیر به علی بخشی‌‌زاده، علیرضا بسط احمدی، منوچهر هادی، حسین محب اهری، صدیقه کیانفر، بهاره رهنما، سوسن پرورر، سیاوش مفیدی، روزبه معینی، ایمان مصفا، بابک کایوان و دیگر عوامل پشت صحنه به پایان رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: سریال ، شبکه ، مجموعه ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار