شفيعآبادي در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افزود: انتخاب شغل فرآيندي است كه از دوران كودكي آغاز ميشود و در بزرگسالي تحقق پيدا ميكند.
وي افزود: بازيهايي كه كودكان در اوايل دوران كودكي انجام ميدهند ميتواند نوعي بازي انتخاب شغل تلقي شود در اين دوره كودكان با خيالپردازي درباره گزينههاي شغلي آگاهي كسب ميكنند و عمدتا تحت تأثير آشنايان قرار دارند.
شفيعآبادي اضافه كرد: بين 11 تا 16 سالگي نوجوانان به صورت پيچيدهتري به مشاغل فكر ميكنند كه ابتدا بر حسب تمايلاتشان و بعد برحسب تواناييها و استعدادهاي خود به سمت مشاغل موردنظر جذب ميشوند.
وي افزود: خانواده اولين نقش را در شناسايي استعدادها و مشاغل به نوجوانان دارند؛ البته معلمان در ترغيب نوجوانان و جوانان به سمت مشاغل گوناگون و خودآگاهي و حودپنداري دو منبع مهمي براي نوجوانان است.
شفيعآبادي خاطرنشان كرد: خانواده بهترين منبع براي شناساندن مشاغل و آمادهسازي براي اشتغال است كه خانوادهها ميتوانند اين كار را از دوران كودكي از طريق جهت دادن به بازيهاي كودكان و نقل داستانهاي مرتبط زمينههاي انتخاب شغل كودكان را در آينده فراهم كنند.
شفيعآبادي در پايان خاطرنشان كرد: آموزش و تحصيل كودكان بايد به گونهاي باشد كه آنان توانمندي خود را بشناسند و بتوانند در بزرگسالي مطابق تواناييهاي خود انتخاب شغل كنند./ذ
انتهاي پيام/