این گزارش به موضوع ازدواج به دلیل فرار از اوضاع نابسامان و پیامدهای آن می‌پردازد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران برخی از جوانان در اوضاع به هم ریخته و آشفته خانوادگی و روحی به سر می‌برند.

تعارض و دعواهای میان والدین، زندگی با ناپدری و نامادری، مشکلات مالی، اعتیاد والدین و شکست‌های عاطفی و غیره از جمله فشار روانی هستند که به دلیل آن‌ها بسیاری از جوان‌ها ازدواج را بهترین یا تنها گزینه برای فرار از چنین اوضاعی ‌می‌دانند و فکر می‌کنند با ازدواج کردن و فرار از مشکلات می‌توانند به آرامش برسند.

گرچه این افراد با دشواری‌های بسیاری روبرو هستند اما رهایی از محیط ناخوشایند به هر گزینه‌ای منطقی و سالم نیست و باید چاره و راه درستی اندیشه شود.

بسیاری از افراد و جوانان یا حتی نوجوانان برای قصد فرار از محیط ناراحت کننده و ناخوشایند خانه با خود عهد می‌کنند با اولین فردی که آشنا می‌شوند ازدواج کنند و این کار را انجام دهند بعدها متوجه شده‌اند که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند و چه لطمه و صدمه‌ای به خود زده‌اند و به نوعی از چاله به چاه افتاده‌اند.

بنابراین اگرچه ازدواج یک راه حل است اما تنهاترین راه حل و بهترین راه حل نیست.

بهتر است قبل از هر تصمیم شتاب‌زده به راه درمان و راه حل‌های دیگری نیز فکر کنید، راه حل‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند تا با وضع موجود بهتر کنار بیایید و آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرید تا در آینده بتوانید تصمیم درست‌تری برای ازدواج بگیرید و با فرد مناسب‌تری ازدواج کنید.

مشاوره با روان‌شناسان و ادامه تحصیل، سرکار رفتن و ورزش می‌تواند در موقعیت‌های سخت به شما کمک کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ازدواج ، صحیح ، پیامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار