استاد کامپیوتر دانشگاه استنفورد و یکی از سخنرانان سمپوزیوم بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، سطح مسابقات ربوکاپ بین المللی آزاد ایران 2014 را کاملا استاندارد و مطابق مسابقات جهانی دانست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پروفسور ژان کلود لاتومب استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا که بیشتر عمر خود را صرف تحقیق در علم رباتیک و نرم افزار کرده است در خصوص این مسابقات اظهار داشت: از آن جایی که مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود، همه ی قوانین در آن اعمال می شود و کاملا استاندارد است. در صحبت هایی که با تیم های مختلف داشتم، همه‌ی آن ها با اشتیاق زیادی در این مسابقات شرکت کردند که نشان از مساعد بودن شرایط است.

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا خاطرنشان کرد: من برای چهارمین بار است که به ایران سفر می کنم، از آخرین باری که به این جا آمدم تهران بسیار بزرگ شده و مثل همه ی شهرهای جهان پیشرفت کرده است، مردم این جا بسیار خوب و خونگرم هستند.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات ربوکاپ بین المللی آزاد ایران، تصریح کرد: در بازدید اولیه از لیگ های مختلف، ربات های بسیار خوبی را دیدم که توانایی و قابلیت های زیادی داشتند، یکی از مهم ترین نکات حرکت ربات است و من در این جا یک ربات را دیدم که به راحتی راه می رود و تعادل خود را حفظ می کند و این بسیار برایم جالب بود.

پروفسور ژان کلود لاتومب افزود: سطح علمی و دانشگاه های ایران  بسیار بالا است، خصوصا سطح دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که اگر این گونه نبود شاید ما به این جا نمی آمدیم. وقتی مسابقات ربوکاپ بین المللی آزاد ایران را از نزدیک می بینیم، می توانیم مطمئن باشیم که ایران کشوری در حال پیشرفت است.

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا در خصوص علم رباتیک گفت: ربات ها توانایی انجام برخی امور را دارند که انسان نمی تواند انجام دهد. همچنین ربات ها می توانند چند کار را به صورت هم زمان و دقیق تر از انسان انجام دهند. ما می خواهیم ربات محققی داشته باشیم که به جای دو دست، چندین دست داشته باشد و کارهای زیادی را هم زمان انجام دهد. به طور مثال کار در برخی اماکن مانند معدن و حفاری برای انسان مشکل است، اما ربات می تواند آن را انجام دهد.

وی ادامه داد: مثلا در 20 سال آینده می توانیم ربات هوشمندی داشته باشیم که بتواند رانندگی کند، سفر برود و خودش تصمیم بگیرد، قطعا این ربات از خودروهای خودکار امروز بسیار مفیدتر خواهد بود.

پروفسور لاتومب افزود: خیلی از افراد توقع دارند رباتی ساخته شود که تنها در خانه به آن ها کمک کند، اما معمولا این ربات ها هزینه و قیمت تمام شده ی زیادی دارند، این در حالی است که ربات های غیرخانگی هم می توانند بسیار ارزان تر و مفیدتر باشند.

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا در پایان با ستایش میزبانی مسابقات ربوکاپ بین المللی آزاد ایران 2014، اظهار داشت: همه چیز در این جا بسیار خوب و با کیفیت است و باید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به دلیل سازماندهی کردن چنین مسابقاتی قدردانی کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.