وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حجم بالای ثبت نام کنندگان اینترنتی احتمال اختلال در شبکه ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها در روز چهارشنبه بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از بازدید ستاد هدفمندی یارانه‌ها در نشست خبری خود گفت: از سال گذشته که این وزارت مسئول نام نویسی هدفمندی یارانه‌ها شد مسئولیت بر عهده آقای جهانگرد شد و خوشبختانه برنامه ریزی مناسبی برای آن انجام گرفت.
 
وی افزود: طراحی‌های ما به این صورت بود که یک مسیر موازی داشته باشیم که اینترنت یکی از مسیرهای اصلی بود اما با توجه به اینکه در گذشته چنین حجمی را امتحان نکرده بودیم و به این صورت که ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها سه ماه بود تبدیل به آن 10 روز برنامه ریزی دقیق تری را می‌خواست.
 
 
واعظی در ادامه عنوان کرد: دوستان و همکاران ما سعی کردند جلوی این حملات را بگیرند و احتمال این است که این هجوم باعث کندی ثبت نام روز چهارشنبه صبح شود.
 
وی به چگونگی رفع این مشکل اشاره و عنوان کرد: با به وجود آمدن این مشکل سعی شد که این مشکل سریع حل کنیم و در روز پنج شنبه 500 هزار خانوار در یک ساعت ثبت نام کردند.

واعظی با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم در صورت قطعی اختلال در سیستم صورت گرفته اظهار کرد: به منظور ثبت نام بهتر در هدفمندی یارانه‌ها 30هزار نیروی پستی در دفاتر پیشخوان دولت، پست بانک و پلیس+10 آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
 
*مشکلی در ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها به وجود نخواهد آمد
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: تاکنون هیچ مشکلی نبوده و مشکلی در ثبت نام نخواهد بود.
 
واعظی در خصوص آمار تعداد ثبت نام کنندگان گفت: آمار وجود دارد اما کلیات آمار در پایان اعلام می‌شود اما می‌توانیم بگویم تمام کسانی که تمایل داشتند بدون مانع ثبت نام کردند.
 
* IP برای خارج از کشور بسته است
 
واعظی به دلیل بسته بودن سایت ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتراضات مردم در خصوص یارانه گرفتن افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تصمیم گرفته شد که این سایت بسته شود.
 
*تاکنون هزار و 200 فرم بین روستاها توزیع شده
 
حسین مهری مدیرعامل پست در این نشست گفت: از اسفند ماه سال 92 ستاد هماهنگی هدفمندی یارانه‌ها شکل گرفت و با تشکیل ستادی در شرکت پست و هماهنگی صورت گرفته در استان‌ها و شهرستان‌ها به بحث فیزیکی ثبت نام پرداخته شد که چنانچه در اینترنت مشکلی به وجود آید شبکه فیزیکی جایگزین شود.
 
وی افزود: با تدابیری که با جدیت در حال انجام است شبکه فیزیکی پست خیلی درگیر نشده و تاکنون هیچ مشکلی در سرتاسر کشور نداشتیم.
 
*استقبال ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها به سمت پست کم شده
 
حسین مهری در ادامه تصریح کرد: تاکنون هزار و 200 فرم بین روستاها توزیع و در حال جمع آوری است ضمن اینکه استقبال به سمت پست کم و اینترنت خوب پیش می‌رود.
 
نصیری معاون برنامه ریزی و توسعه شبکه پست گفت: توانمندی‌های پست مورد تایید قرار گرفت و هیچ روستایی جا نماند و با تمام توانمندی‌ها 453 باجه در کل کشور با امکانات زیرساخت تجهیز کردیم.
 
گفتنی است، این نشست با حضور وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات، معاون وزیر ارتباطات و مسئولان پستی در ستاد هدفمندی یارانه‌ها پس از بازدید از این ستاد برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: یارانه ، هدفمندی ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار