در باره کارنامه سازمان ملل نیز می توان گفت که این سازمان فقط به مؤلفه ای برای اجرای خواسته های غرب مبدل شده و نتوانسته است مسئولیت خود را در تأمین امنیت جهانی ایفا کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سازمان ملل متحد در جدیدترین اقدام خود در قبال آفریقای مرکزی طرح اعزام 12 هزار نیرو به این کشور را صادر کرد. محور اصلی بحران این کشور را اقدامات نژادپرستانه و نسل کشی اقلیت مسلمان تشکیل می دهد به گونه ای که تاکنون صدها نفر کشته و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند. سازمان ملل پس از سفر بان کی مون، دبیر کل این سازمان، به آفریقای مرکزی طرح اعزام 12 هزار نیروی جدید به این کشور را صادر کرد اما بررسی کارنامه تحولات این کشور نشانگر کم تأثیر بودن این حضور برای حمایت از مسلمانان و پایان درگیری های این کشور است.

در ماه های اخیر نیروهای غربی با محوریت فرانسه و البته برای تحریک نشدن افکار عمومی با حضور نیروهای چندملیتی آفریقایی در آفریقای مرکزی حضور داشته اند اما نتیجه آن نه تنها پایان ناآرامی ها نبوده است بلکه گزارش ها از شدت کشتار مسلمانان حکایت دارد. حقیقت ماجرا آن است که کشورهای غربی با دو نگاه در این کشور حضور دارند؛ نخست ادامه استعمار این کشور چنان که نیروهای اروپایی و آمریکایی به بهانه های مختلف در بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج، مالی، نیجریه، نیجر، لیبی، سودان جنوبی و... حضور یافته اند حال آنکه بهره برداری از منابع انرژی و زیرزمینی این کشورها هدف اصلی این تحرکات است. دوم آنکه نگاه نژادپرستانه برضد مسلمانان در کالبد ارتش های غربی ریشه دوانده است که نمود آن را در بوسنی، افغانستان، عراق و لیبی می توان مشاهده کرد. در طراحی آنها مقابله با اسلام اصلی اساسی و ریشه ای است که به هیچ عنوان حاضر به کنار نهادن آن نیستند.

در باره کارنامه سازمان ملل نیز می توان گفت که این سازمان فقط به مؤلفه ای برای اجرای خواسته های غرب مبدل شده و نتوانسته است مسئولیت خود را در تأمین امنیت جهانی ایفا کند. با توجه به این اوضاع اعزام 12 هزار نیروی سازمان ملل که تحت امر نیروهای غربی هستند عملاً نمی تواند دستاوردی برای مسلمانان آفریقای مرکزی داشته باشد و سرپوشی صرف خواهد بود بر جنایاتی که برضد مسلمانان صورت می گیرد و فریبکاری ای که برای حفظ آبروی سازمان ملل صورت گرفته است.

اگر واقعاً سازمان ملل به دنبال رفع مشکل آفریقای مرکزی و سایر کشورهای آفریقایی است به جای اعزام نیرو باید به مجازات کشورهای غربی بپردازد که برای رسیدن به منافع استعماری به ناآرامی های این کشورها دامن می زنند و طرح نسل کشی در آفریقا را اجرا می سازند. تا زمانی که این اصل اجرایی نشود آفریقا همان سرزمین نابسامان باقی خواهد ماند.


یادداشت حمایت/قاسم غفوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار