نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی بخاطر برگزاری مسابقات مختلف با عنوان جام نوروزی در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل از وزیر ورزش و جوانان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت پور در نشست با رئیس و اعضای هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل افزود: امیدواریم مساعدت این وزارتخانه در تداوم ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در این مناطق تداوم یابد.

وی اضافه کرد: از وزارتخانه مربوطه و مسئولان استانی خواستاریم تا توجه ویژه به زیر‌ساخت‌های ورزشی در مناطق محروم و روستایی استان داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: آمادگی خود را در جهت پیگیری تامین اعتبار لازم در ساخت سالن‌های ورزشی جهت رشد و توسعه ورزش در مناطق محروم و روستایی اعلام می‌کنم.

حقیقت پور در ادامه افزود: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی ریشه در فرهنگ ناب هر منطقه دارد و احیای فرهنگ و ایجاد بستر مناسب برای گسترش ورزش بومی عمل به شعار سال است .

وی گفت: هیئت استان در سالی که از جانب مقام معظم رهبری با نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است به بهترین شکل توانست در جهت تقویت این شعار در بین ورزشکاران روستایی اقدام کند.

حقیقت پور به برگزاری مسابقات مختلف بومی و محلی در ایام نوروز با عنوان «جام نوروزی» در سطح استان به ویژه در سطح شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین اشاره کرد و ادامه داد: توجه هیئت استان به ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی و احیای این ورزش‌ها در بین مردم می‌تواند در تقویت بعد فرهنگی و آیین و رسوم منطقه کمک کند.

وی با تقدیر از خدمات صورت گرفته هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروزی، خواستار تداوم برنامه‌ها و جشنواره‌های بومی و محلی در مناطق محروم و روستایی شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.