دولت آمریکا در حالی طرحی برای تحریم روسیه اعلام کرده است که هیچ یک از هم پیمانان واشنگتن تمایلی به مشارکت در این طرح ندارند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز ؛  بدنبال تشدید اختلافات و تنش ها میان روسیه و آمریکا بر سر بحران ایجاد شده در اوکراین واشنگتن تصمیم گرفت با از طریق اعمال تحریم های اقتصادی مسکو را تنبیه کند . این طرح گرچه می تواند گاهی نتایج مورد قبولی را ارائه دهد اما در حال حاضر و درباره کشوری مانند روسیه نتیجه ای کاملا معکوس بوجود می آورد. 

به این ترتیب که در حالی که هدف از تحریم کشوری ضربه وارد کردن به اقتصاد آن و اجبار مقامات آن کشور به عقب نشینی از مواضع پیشین خود است ،‌در قبال روسیه تحریم منجر به آسیب زدن به کشورهای غربی خواهد شد . روسیه بخش اعظمی از واردات اروپا و آمریکا را تامین می کند و قطع این صادرات عملا بخش های گسترده ای از تجارت و اقتصاد غرب را فلج خواهد کرد . 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند این تهدید کاخ سفید علیه مسکو ضعیف و بدون پشتوانه از سوی هم پیمانان اروپایی آمریکاست . اروپا بزرگترین شریک تجاری آمریکا محسوب می شود به همین دلیل ایجاد تنش در روابط اقتصادی با روسیه ، اقتصاد و تجارت کشورهای اروپایی را نیز به لرزه خواهد انداخت . 

"مسکو" منبع اصلی تامین انرژی و سوخت برای کشورهای اروپایی است بنابراین مقامات اتحادیه اروپا تمایلی به قطع یا تزلزل در این منبع تامین کننده ندارند . کشورهای عضو اتحادیه اروپا امیدوارند تنش میان کرملین و کاخ سفید بر سر بحران اوکراین بطور معمولی و مسالمت آمیز حل و فصل شود و نیازی به اعمال تحریم و همکاری احتمالی اروپا در آن پیش نیاید . 

در ادامه این مقاله آمده است : باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا دستوری را صادر کرده است که بر اساس آن صنایع بزرگ روسیه از سوی دولت آمریکا تحت تحریم قرار بگیرند . وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه نشستی را برگزار خواهند کرد که در آن بر سر موضوع همکاری یا عدم همکاری با تحریم های آمریکا علیه روسیه _‌ در صورت تداوم بی توجهی مسکو به هشدارهای واشنگتن _‌تصمیم گیری خواهد شد . 

ویکتوریا نولاند ،‌دستیار وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای خطاب به کمیسیون سنا مدعی شد :‌ اعمال تحریم علیه مسکو از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور را فلج خواهد کرد و ضربه ای به کشور وارد می کند تا مقامات آن را وادار به اجرای دستورات کاخ سفید نماید . ما در حال طراحی راههای جدیدی برای تشدی فشارها علیه کرملین هستیم  .
 
نولاند همچنین تصریح کرده است : روسیه برای تقویت ارزش روبل ،‌واحد پولی خود در نتیجه تاثیر تحریم ها 25 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد . چنانچه مسکو حضور خود را در اوکراین پایان ندهد باید هزینه های سنگین تر و بیشتری برای این سیاست خود پرداخت کند . 

دور بعدی تحریمها به احتال فراوان شخصیت های روسیه را هدف قرار خواهد داد و برخی از مقامات بلندمرتبه روسیه را از دادوستد  با کشورهای اروپایی و آمریکا و سفر به کشورهای غربی ممنوع خواهد کرد . ماه گذشته میلادی اتحادیه اروپا 33 تن و آمریکا 31 تن از مقامات دولتی روسیه را تحریم کرد . کاخ سفید همچنین افراد و شرکت های آمریکایی را از انجام تجارت با بانک روسیه غدغن کرده است . مدیریت بانک روسیه یکی از اعضای دولت نزدیک به " ولادیمیر پوتین " می باشد . 

کاخ سفید همچنین تحریم هایی را علیه هفت تن از سران معترضان در کریمه _‌که خواستار پیوستن کریمه به روسیه بوده اند _‌اعمال کرده است . وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرده است : تحریم ها علیه شخصیت های روسی و معترضان اوکراینی راهی است که برای جلوگیری از ادامه روند پیشرفت مسکو در اوکراین می توان از آن استفاده کرد . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار