نخست وزیر ترکیه به شدت از رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه روز شنبه به شدت از رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور انتقاد کرد. این انتقاد در شرایطی صورت گرفت که تنش بین رئیس این دادگاه و دولت ترکیه افزایش یافته است. 

 اردوغان در اشاره غیرمستقیم به "هاشم قلیچ" رئیس دادگاه قانون اساسی ترکیه، از هر قاضی که خواستار وارد شدن به سیاست است خواست لباس قضاوت را بیرون آورد. 

دادگاه قانون اساسی ترکیه اخیرا در حکمی بخش های اصلی قانون جدیدی را لغو کرد که به وزیر دادگستری اختیارات بیشتری برای سیطره بر دستگاه قضایی می دهد. گروه های مدافع حقوق بشر می گویند چنین قانونی ممکن است موجب سیاسی شدن نظام قضایی ترکیه شود. 

این تنش ها به دنبال اقدام دادگاه قانون اساسی ترکیه به لغو حکم مسدود شدن پایگاه ارتباط اجتماعی تویتر در ترکیه تشدید شد. این پایگاه اینترنتی یک هفته پیش از انتخابات شهرداری های ترکیه در ماه مارس مسدود شد. اردوغان بارها در مبارزات انتخاباتی حزبش از شبکه های ارتباط اجتماعی انتقاد کرده بود. 

اردوغان روز شنبه با نام بردن از تویتر و فیس‌بوک و یوتیوب -متعلق به گوگل- گفت، دادگاه قانون اساسی از منافع شرکت های سرمایه گذاری در برابر منافع ملی ترکیه دفاع می‌کند. 

اردوغان همچنین گفت تویتر از پرداخت مالیات در ترکیه شانه خالی کرده است و متعهد شد تدابیری برضد این شرکت اتخاذ کند. 

تویتر که مقر آن در کالیفرنیای آمریکا است حضور رسمی در ترکیه ندارد ولی برآورد می‌شود حدود 10 میلیون کاربر در این کشور داشته باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار