برای نخستین بار در کشور چهار کاتالیست مورد استفاده در صنایع پتروشیمی در سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران به توليد رسيد.

 عليرضا عشوري ریيس مركز رشد واحدهاي فناور سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کارشناسان شرکت آریا شیمی رسا پس از بررسی امکان ساخت کاتالیست‌های "تری استات آنتی موان، استات کبالت، تری اکسید آنتیموان و CMB" در داخل کشور،  نمونه‌های اولیه این کاتالیست‌ها را  تولید كرده و سپس طي انجام تست‌های مختلف روی این کاتالیست‌ها در آزمایشگاه‌های مربوطه محصول نهايي مورد تاييد قرار گرفت.
 
وي افزود: پس از تایید نمونه‌های اولیه، این کاتالیست‌ها در مقیاس صنعتی و انبوه تهیه و با توجه به آزمون عملیاتی مورد تایید قرار گرفت و نتایج حاصله از آزمون‌های مختلف حکایت از کیفیت بالای این کاتالیست‌ها و امکان جایگزینی مناسب آنها به جای نمونه‌های وارداتی است.
 
عشوري اظهار داشت: کاتالیست‌های فوق از جمله کاتالیست‌های اصلی و بنیادی پیشبرد واکنش‌های پلیمریزاسیون در واحدهای مختلف پتروشیمی است كه سالیانه مجموعا" بیش از 1000 تن از اين کاتالیست‌ها به ارزش تقریبی 5/5 میلیون دلار وارد کشور می‌شود که با تولید آن در داخل کشور، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی، از خروج سالیانه ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار