رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نهم در رابطه با اقدامات مجلس برای استانداردسازی صنعت گردش، گفت: در حوزه میراث فرهنگی کمبود قانون نداریم و معتقدیم این سازمان قدرت مانور لازم را در جهت گسترش صنعت گردشگری دارد اما باید تلاش کنیم زیر ساخت‌های مناسب اعم از مباحث مربوط به اقامت یا دیگر مباحث گردشگری به تناسب درآمد امکان استفاده داشته باشد.

"ایرج ندیمی" نماینده سیاهکل و لاهیجان و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اقدامات مجلس برای استانداردسازی صنعت گردش، اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی کمبود قانون نداریم و معتقدیم این سازمان قدرت مانور لازم را دارد البته در خصوص قوانین اگر ریاست سازمان کمبودی احساس کند و به صورت طرح یا لایحه موانع موجود را برای به مجلس ارائه دهد، حتما رسیدگی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: از جمله اقدامات مجلس در این رابطه این بود که حفظ میراث یا اماکن با نظارت عالی سازمان به بخش خصوصی واگذار شود یعنی سازمان این امکان را داشته باشد که برخی از اماکن را برای استفاده و بهره‌برداری در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که این اتفاق افتاد.
 
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در ادامه به موانع پیش‌روی این صنعت برای رونق آن اشاره کرد و افزود: افزایش ابعاد رفاهی دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، کارخانجات و همه شرکت‌ها از لحاظ ساخت سازه و از جهت تهیه بن و کمک‌های نقدی و مانند آن باید تعیین شود.
 
ندیمی تصریح کرد: باید تلاش کنیم زیر ساخت‌های مناسب اعم از مباحث مربوط به اقامت یا دیگر مباحث گردشگری به تناسب درآمد امکان استفاده داشته باشد.
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل بحث دیگر را موضوع فرابخشی بودن این صنعت خواند و اظهار داشت: صنعت گردشگری یک موضوع فرابخشی است که باید در همه ابعاد حمل و نقلی، اقامتی، بیمه‌ای و خدمات رفاهی و قضایی و تعداد کثیری از این مباحث مورد توجه قرار گیرد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در حوزه‌های مربوط به گردشگری از جهت تبلیغ است که این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.