یک مقام مسئول ایرانی در مصاحبه با روزنامه الرای العام تاکید کرد : ایران از دولت سوریه به ریاست "بشار اسد" دست نخواهد کشید و تا زمانی‌که گزینه ملت سوریه از طریق صندوق‌های رای است به حمایت وی ادامه می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛یک مقام مسئول ایرانی در مصاحبه با روزنامه الرای العام چاپ کویت گفت : ایران از حمایت از دولت سوریه به ریاست "بشار اسد" دست نخواهد کشید و تا زمانی‌که وی گزینه ملت سوریه از طریق صندوق‌های رای است به حمایتش ادامه می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این قاعده ، جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه در حاکمیت سوریه دخالت کند با دولت این کشور متحد است افزود : آنچه که "حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی آفریقایی با این عنوان که ایران به دنبال ریاست جمهوری مادام العمر "بشار اسد" نیست گفت به معنای این است که ما در امور داخلی سوریه دخالت نمی‌کنیم.

این مقام مسئول نزدیک به رئیس جمهور کشورمان همچنین گفت : ایران "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را به وسیله آنچه که در توانش است به ویژه در این شرایط دشواری که دولت سوریه در حال درگیری مسلحانه با گروه‌های مسلح بوده و ناامنی در مرزهایش وجود دارد ، حمایت می‌کند و همچنین کمک نفتی و مادی و همچنین کمک‌های کارشناسی لازم را به دمشق ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سوریه سالانه بیش از 10 میلیارد دلار در زمینه عائدی نفت و ثروت‌های ملی که به خارج صادر می‌کرد ، خسارت دیده است و در نتیجه طی سه سال اخیر نزدیک به 30 میلیارد دلار ضرر کرده افزود : بازسازی سوریه نیاز به تلاش و همکاری بین کشورهای همجوار و جهانیان دارد.

این منبع آگاه در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه الرای العام چاپ کویت اظهار داشت : نشانه‌های مثبتی نسبت به نزدیکی بین ایران و عربستان به وجود آمده اما این موضوع به شیوه دو کشور برمی‌گردد و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس هم در راستای نزدیک کردن دیدگاه دو کشور اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه هر گونه نزدیکی روابط بین ایران و عربستان تاثیر مثبتی در پی خواهد داشت گفت : نزدیکی بین تهران و ریاض به معنای آن نیست که یک طرف دارای عصای سحرآمیزی که بتواند اختلافاتی که مربوط به منافع دوکشور و امنیت ملی است برطرف کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار