يك كارگردان انيميشن از ساخت انيميشني براي نمايش آثار هنرجويان مبتدي و مصاحبه با آنها با عنوان «قدم اول» براي شبكه پويا خبر داد.

مهدي خرميان درباره پيش‌توليد انيميشني با عنوان «قدم اول» كه قرارhست براي شبكه پويا ساخته شود به خبرنگار مهر گفت: اين مجموعه در 26 قسمت 15 دقيقه‌اي با هدف نمايش آثار هنرجويان و افراد آماتور در حوزه توليد انيميشن ساخته شده است و آيتم‌هاي مختلفي دارد.
 
وي ادامه داد: يكي از اين آيتم‌ها نمايش آثار فيلم‌اولي‌هاي انيميشن و هنرجويان اين حوزه است. آيتم ديگر بيشتر جنبه آموزشي دارد و در آن بخش هايي از پشت صحنه انيميشن هاي حرفه اي پخش مي شود، علاوه بر اينها در يك آيتم هم با اين هنرجويان مصاحبه مي شود.
 
كارگردان انيميشن «نرمو» در توضيح خود از اين مجموعه عنوان كرد: هنرجويان جوان تريبوني براي ارائه كارهاي خود ندارند و در بسياري مواقع آثارشان در منزل و در آرشيوها باقي مي ماند و به همين دليل انگيزه‌اي براي كار ندارند و من اميدوارم اين مجموعه بستري شود تا آنها تشويق شوند و زمينه اي براي تربيت نيروهاي جوان فراهم شود.
 
كارگردان انيميشن «كيمياگر» با اشاره به اينكه در حدود 70 هنرستان انيميشن در ايران وجود دارد، گفت: غير از اين هنرستان‌ها، بسياري از علاقمندان هم با موسسه هاي خصوصي و كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان همكاري مي كنند. با اين حال بسياري از اين هنرجويان امكان نمايش فيلم هاي خود را ندارند و بعد زمانيكه فيلم هايشان ديده نمي شود سرخورده مي شوند. حالا از اين ميان حدود 45 تا 50 نفر از اين افراد شناسايي شده اند و در مجموعه «قدم اول» آثارشان به نمايش درمي آيد.
 
خرميان در پايان درباره زمان توليد اين انيميشن خاطرنشان كرد: تا يك ماه و نيم ديگر اين مجموعه وارد توليد مي شود تا بتوانيم در اوايل تابستان پخش آن را از شبكه پويا آغاز كنيم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار