رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که کشور ما ظرفیت گنجایش 300 میلیون جمعیت را دارد گفت: متاسفانه در حال حاضر 14.5 درصد زوج‌های ما نابارور و 20.5 درصد خانوارها نیز تک فرزند هستند که این موضوع جای نگرانی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در جلسه علنی امروز به عنوان طراح طرح افزایش نرخ باروری و پیش‌گیری از کاهش نرخ رشد جمعیت کشور گفت: متاسفانه نرخ رشد جمعیت ما در حال کاهش است.  
 
وی افزود: در حال حاضر 14.5 درصد زوج‌های ما نابارور بوده و 20.5 درصد خانوارها نیز تک فرزند هستند که این موضوع جای نگرانی دارد.  
 
رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با روند فعلی نرخ رشد جمعیت کشور در سال 1420 صفر خواهد شد، کشور ما فعلا جوان است و باید از این موضوع استفاده کنیم.
 
شهریاری تصریح کرد: کشور ما از سال 85 وارد پنجره جمعیتی شده و این پنجره در سال 1425 بسته خواهد شد بنابراین باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم.  
 
نماینده زاهدان با بیان این که کشور ما ظرفیت گنجایش جمعیت 300 میلیون نفری را دارد گفت: متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است به طوری که سن 18 تا 35 سال بهترین فرصت باروری است اما جوان‌ها این فرصت را از دست می‌دهند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این طرح صرفا برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت است و موضوعات دیگر هم چون مسکن، اشتغال و.... در طرح جامع تعالی خانواده دیده شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کمیسیون ، بهداشت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
۳۰۰ میلیون؟ یه بچه هم می فهمه که ایران ظرفیت ۳۰۰ میلیون رو نداره.
آخرین اخبار