معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس گفت: بیست و دومین گردهمایی دانش‌آموزی فیزیک به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمودرضا نصیری افزود: این گردهمایی همه ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محورهای این گردهمایی در ارتباط با آموزش فیزیک، طرح‌ها و ابداعات دانش‌آموزی، مقالات و تحقیقات دبیران در زمینه فیزیک است.

نصیری بیان کرد: در حال حاضر فراخوان مقاله برای این گردهمایی انجام شده و انجمن فیزیک ایران پس از بررسی آنها، بهترین مقالات را تفکیک و برای ارائه به صورت شفاهی و پوستر برمی‌گزیند.

وی با اشاره به این که این گردهمایی در نیمه نخست شهریور ماه برگزار می‌شود، افزود: پیش از برگزاری گردهمایی، جلسات و کارگاه‌هایی با حضور دبیران فیزیک فارس برگزار و موارد لازم تشریح خواهد شد.

وی گفت: استان فارس در بحث فیزیک از رتبه مناسبی در کشور برخوردار بوده و در شمار استان‌های ممتاز محسوب می‌شود.

نصیری با اشاره به این که پارسال این گردهمایی در استان آذربایجان غربی برگزار شد، ادامه داد: با توجه به این که این گردهمایی برای نخستین بار در شیراز برگزار می‌شود، مناسب است که دانش‌آموزان و دبیران این استان با ارائه مقالات و طرح‌های بیشتر در زمینه فیزیک، زمینه درخشش فارس در این گردهمایی را فراهم کنند.

تشویق دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌های فراتر از برنامه درسی، پرورش روحیه خلاقیت و تحقیق و مطالعه، تشویق، ترغیب و ارج نهادن به تحقیقات فردی و گروهی از جمله مواردی بود که نصیری به عنوان اهداف این گردهمایی دانست.

به گفته وی، در این گردهمایی نمایشگاهی از کارهای برگزیده برپا و به بهترین طرح مسئله، بهترین محاسبه و تحلیل خطا، بهترین به کارگیری ابزار و بهترین توجه به جزئیات، جوایزی اهدا می‌شود.

اسفندیار معتمدی رئیس اتحادیه انجمن معلمان فیزیک در یازدهمین کنفرانس کشوری آموزش فیزیک از تالیف تاریخ آموزش فیزیک ایران و تجلیل از معلمان مطرح این رشته خبر داده بود که در میان این معلمان، نام‌هایی مانند دکتر حسابی، دکتر احمد آرام، دکتر گلستانیان، دکتر نوروزیان و دکتر سلطان بیگی قابل اشاره هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فارس ، میزبان ، گردهمایی ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.