مهدی موسوینژاد در گفتگو با
خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افزایش قیمت حاملهای انرژی در مرحله دوم
هدفمندی افزایش قیمت حملونقل عمومی را به همراه دارد.
وی افزود: تأثیرات مثبت فاز دوم هدفمندی در حوزه حملونقل بعید است.
وی ادامه داد: بدون اختصاص ندادن مبالغی برای نوسازی شبکه حملونقل نباید انتظار اتفاق مثبت داشته باشیم.
وی تصریح کرد: حملونقل کشور یک شبکه فعال و پویا و تأثیرگذار نیست و باید به صورت سیستمی و برنامهریزی شده، عملیاتی صورت گیرد.
وی تأکید کرد: با ورود بخش خصوصی، توسعه میدانی حملونقل عمومی با ابتکارات و خلاقیتها همراه میشود.
وی افزود: دولت باید سرمایهگذاران را به سمت توسعه حملونقل عمومی تشویق کند تا اتفاقات مطلوبی در این حوزه بیافتد.
وی
ادامه داد: محرومیت شهرهای کوچک از حملونقل عمومی موجب استفاده مردم از
خودروهای شخصی میشود که در نهایت افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد.
موسوی گفت: با توسعه شبکه حملونقل و مدیریت موفق، قیمت و مصرف سوخت کنترل میشود.
وی
در رابطه با اهداف یارانهها گفت: در گذشته یکی از اهداف دولت در هدفمندی
یارانهها توسعه حمل ونقل عمومی بود، که موفقیتی به دست نیاورد و متضمن ضرر
عشایر و اقشار پایین جامعه شد.
انتهای پیام/