با توجه به اینکه در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری تاکید جدی بر یکپارچه سازی بیمه‌های درمانی شده است لذا تحقق و عملیاتی شدن بیمه سلامت ایرانیان‌‌ همان تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغی است.

دکتر عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر یکنواختی لازم بین خدمات ارائه شده از سوی سازمان‌های بیمه گر وجود ندارد و بیشترین بار هزینه درمانی بر دوش بیماران است، لذا در سیاست‌های ابلاغی و در جهت رسیدن به عدالت سلامت تاکید ویژه‌ای به یکپارچه سازی بیمه درمانی و توسعه کیفی آن شده است. 

 وی گفت: گرچه سازمان بیمه سلامت ایرانیان از یکی دو سال گذشته شکل گرفته است، اما هدف یکپارچه سازی بیمه‌ها تاکنون محقق نشده است و لذا با توجه به آنچه در سیاست‌های ابلاغی آمده، اگر بتوان بیمه‌ها را تجمیع و یکپارچه ساخت، بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی بیماران برطرف خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه‌اند، درحالی‌که برخی افراد از ۲ بیمه هم بهره می‌برند، لذا اگر همه بیمه‌ها تحت اجرای بیمه سلامت ایرانیان یکپارچه شود جای سودجویی افراد فرصت طلب هم برطرف می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.