معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه بارش تگرگ در روزهای نخست سال جاری به نزدیک به دو هزار هکتار از باغ های این استان خسارت وارد کرد گفت: باغ های مناطق مختلف این استان در نتیجه بارش تگرگ بین 30 تا 80 درصد دچار خسارت شدند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علیرضا شریفی راد خسارت وارد شده به باغ های مثمر استان را به دلیل سرمازدگی و تگرگ 10 هزار و 918 تن عنوان کرد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: بارش کم سابقه باران و جاری شدن سیل در آبدانان در روزهای نخست سال 93 به مزارع غلات این شهرستان خسارت های بسیاری وارد کرد.
شریفی راد تاکید کرد: 11 هزار هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت غلات شهرستان آبدانان بین 10 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
وی ادامه داد: بر اساس برآورد خسارت کارشناسان این سازمان 21 هزار و 642 تن از محصول غلات آبدانانی ها در این مدت از بین رفته است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: هماهنگی های لازم با مدیریت بحران استان و صندوق بیمه محصول های کشاورزی برای جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان انجام شده است.
بارش باران رگباری همراه با تگرگ در روزهای نهم و دهم فروردین امسال به 12 هزار هکتار از زمین های زیرکشت گندم و جو بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان بین 40 تا 100 خسارت وارد کرد.
همچنین بارش 43 میلی متری باران در شهرستان گرمسیری دهلران در روز دهم فروردین امسال باعث خوابیدگی گندم آبی و وارد شدن خسارت به 10 درصد محصول شد./س
 
 
 
 

 

برچسب ها: بارش تگرگ ، باغات ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.