ضرورت بازاریابی کالاها و خدمات فناوری نوین و دانش بنیان کشور برای توسعه شرکت های فناور بر هیچ کس پوشیده نیست و برگزاری نمایشگاه زمینه را برای برقراری مراودات و مبادلات تجاری میان ملت ها بیش از پیش فراهم کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل‌‌دانش‌بنیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی کالا و خدمات دانش‌بنیان ایران 15 الی 18 اردیبهشت ماه سال‌جاری در مرکز نمایشگاهی اربیل کردستان عراق برگزار می‌شود.
 
وی افزود: ضرورت بازاریابی کالاها و خدمات فناوری نوین و دانش‌بنیان کشور برای توسعه شرکت‌های فناور بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین خاطر برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی می‌تواند زمینه برقراری مراودات و مبادلات تجاری میان ملت‌ها را بیش از پیش فراهم کند.
 
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه آخرین توانمندی‌ها، ‌تولیدات، محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به معرض نمایش گذاشته می‌شود اظهار داشت:‌ به منظور توسعه صادرات کالاها و خدمات و کالاهای دانش‌بنیان 50 درصد از هزینه‌های شرکت در این نمایشگاه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.
 
کلاهی با تأکید بر توانمندی‌های ایران در تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان گفت: برپایی چنین نمایشگاهی در عراق می‌تواند منجر به تغییر نگاه کشور و ملت عراق نسبت به توانمندی‌های ایران در تولید کالاهای های‌تک (فناوری بالا) شود و چنانچه ما بتوانیم توانایی‌های خود را به کشورهای دوست و برادر عراق معرفی کنیم؛ امکان صادرات 70 میلیارد دلاری کالا و 200 میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی به عراق را به دست خواهیم آورد.
 
گفتنی است، اقلیم کردستان عراق منطقه‌ای با درآمد سرانه بالاست که از رشد اقتصادی 6 درصدی و تورم نزدیک به صفر برخوردار است.
 
بر پایه این گزارش سال گذشته ایران به کشور عراق 7 میلیارد دلار کالا صادر کرد که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌های آینده در صورت یک برنامه‌ریزی درست و مدون ده‌ها برابر شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار