اسپانیا موقعیت راهبردی برجسته‌ای در بازار گاز جهان دارد و بهترین دروازه ورود گاز به اروپا به عنوان جایگزین صادرات آن از سمت روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه آ ب ث چاپ مادرید،   به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه آ ب ث چاپ مادرید، اسپانیا موقعیت راهبردی برجسته‌ای در بازار گاز جهان دارد و بهترین دروازه ورود گاز به اروپا به عنوان جایگزین صادرات آن از سمت روسیه است.

 هر چه قدر که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طناب مناقشه گاز و اوکراین را محکم تر کند، نگاه رهبران اروپایی بیشتری معطوف اسپانیا می‌شود.

گاز قابلیت انتقال از طریق خط لوله و کشتی را دارد و اسپانیا بهترین کشور اروپایی به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های تامین این محصول است. خطوط لوله، اسپانیا را به الجزایر و هفت واحد گازی در این کشور متصل می‌سازند.

اگر جریان گاز روسیه به اوکراین که سی درصد تمام نیاز اروپا را تامین می‌کند قطع شود، مشکلات حادی برای کشورهایی مانند آلمان، سوئیس، فنلاند، جمهوری چک و غیره بوجود خواهد آمد.

در صورت وقوع چنین شرایطی، اسپانیا قادر به جبران کامل کمبود انرژی با استفاده از تاسیسات گازی است.

سالوادور گابارو رئیس شرکت گاز طبیعی فنوسا در اسپانیا جمعه گذشته خاطرنشان کرد که بحران اوکراین فرصتی ایجاد کرده است تا اسپانیا دروازه گاز اروپا شود.
گابارو اطمینان داد که اسپانیا تاسیسات کافی برای این منظور دارد که هنوز تمام ظرفیت آن‌ها به کار گرفته نشده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار